Politik i USA

Fan vad det här är obehagligt alltså. Jag har fyllt kylskåpet så att vi kan stanna hemma i två veckor. Nu bor jag visserligen inte i Trumpcountry och har långt till offentliga byggnader men delstatens guvernör har sin officiella residens 7 km härifrån och han är en uttalad Trumpkritiker. Det känns som att det kan smälla snart. :nailbiting:
@hastflicka hur känns läget i Oregon? Har ni era bug-out bags redo?

Jag har en kompis som bor utanför Pittsburgh och hon är dessutom multisjuk och kan inte inte bara åka nånstans speciellt lätt. Hon känner sig oerhört otrygg just nu tyvärr, på ett sätt är det väl tur att hon inte bor mer centralt eftersom det ändå lär va ganska liten risk att riktig kaos skulle uppstå en förorten men å andra sidan så är ju förorterna betydligt mer Trump orienterade
 
Nu röstas det.
Sju republikaner har officiellt sagt att de kommer rösta för Impeachment.

vote-impeach2.jpg



Edit: NIO republikaner har officiellt sagt att de kommer rösta för Impeachment.
 
There’s some discussion over whether a Republican congressman may have accidentally mis-voted. That is, that he may have voted to impeach even though he didn’t mean to.
 
There’s some discussion over whether a Republican congressman may have accidentally mis-voted. That is, that he may have voted to impeach even though he didn’t mean to.

The confusion is over Rep. Tom Rice of South Carolina, who represents a pretty Trump-friendly district but appears to have voted in favor of impeachment.
 
Wow, vilka bilder. Det blir liksom tydligt, än en gång, vilken fullständigt osannolik, galen situation de där svinen (Trump-gänget alltså) har skapat.

Tänker bara på kristallnatten och branden i riksdagshuset,
Jag kan ju säga såhär: De bilderna känns bättre än tomma korridorer, men med tanke på vilket inside job attacken ändå varit och hur lite insyn vi fått till FBI/Pentagon och vilka makthavare där som är på vilken sida är jag ändå inte helt lugnad. Men något står ju rätt till i alla fall, med att de kallats in - och en del av min misstro är nog också min allmänna misstro/rädsla för polis och militär generellt.
 
Alltså de republikanerna som röstade emot impeachment pratade mest goja. DEMOCRATS DID NOT CONDEMN THE BLM RIOTS WAAAH WAAAH. Som att man på något sätt skulle kunna ursäkta vad Trump gjorde. Tyckte det mest lät som att de försökte prata bort sig.

Extremt tydligt att de enbart tänker på att bli omvalda i sina distrikt.
 
Och här är det som är verkligen annoying.

Här är den flyer som cirkulerar i hela USA just nu. Den som Michael Moore pratar om i klippet ovan, men inte visar upp under hela timmen.
Bara en egen anteckning;
January 17th, 2021 @ 12 PM (Eastern Time)
motsvarar 18:00 på söndag kväll här.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 284
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 296
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp