Politik i USA

Skämtbildens poäng är något helt annat än att bura in Trump är lösningen på allt.
Missar du det, är skämtbilden helt enkelt inte avsedd för dig.
En bild kan ha flera poänger, tankar, saker att formulera. Kan tolkas olika. Det är det som är så bra med dem. Jag delade mina tankar utifrån bilden. Ta det inte personligt.
 
Ja, de röstade inledningsvis.
Men då krävdes det bara enkel majoritet, och Mitch McConnell var emot impeachment - då också.
Och nu förklarade han varför. Och förklarade vad han tyckte skulle göras istället.

Samtidigt som han gjorde ett extremt avståndstagande från hela konceptet Donald Trump, något som inte gjorts i närheten av tidigare av en Republikan. Inte ens av de få öppet Trump-kritiska Republikanerna. Och inte av nån i närheten av Mitch McConnells position i partiet.


Om nu 'not guilty'-röstningen var en seger för Donald Trump, så gjorde det här tjugominuterstalet tiofalt så mycket mer ont i Mar-o-Lago, som 'segern' var värd. Mitch McConnell tog upp det som alla Republikaner innerst inne vetat om, men som i princip låtsats om som "om vi inte pratar om problemet, så finns det inte heller."

Och det var inte bara Trump han gav kängor åt, det var hela QAnon-världen och hur deras konspirationsteorier har förgiftat det sista politiska halvåret, inklusive det sagda 'röstfusket'.
Det var en stark önskan om att lägga hela Donald Trump-eran bakom det Republkanska Partiet.

Thus rakryggat.
Och extremt långt ifrån ryggradslöst.
Jag håller med @EmmaBovary - detta var bara ett sätt för honom att försöka framstå som anständig inför Washington och ta över den republikanska politiken igen.
Jag tänker på en republikansk politiker (minns tyvärr inte namnet) som röstade nej till rättegången men sedan när den genomfördes ändå så satte han om fokus till enbart skyldig eller inte skyldig. Då lyssnade han till fakta och fann Trump skyldig. Så han tyckte inte att rättegången skulle genomföras men kunde ändå bortse från sin egen synpunkt och lyda beslutet. Det är rakryggat.
 
Jag håller med @EmmaBovary - detta var bara ett sätt för honom att försöka framstå som anständig inför Washington och ta över den republikanska politiken igen.
Jag tänker på en republikansk politiker (minns tyvärr inte namnet) som röstade nej till rättegången men sedan när den genomfördes ändå så satte han om fokus till enbart skyldig eller inte skyldig. Då lyssnade han till fakta och fann Trump skyldig. Så han tyckte inte att rättegången skulle genomföras men kunde ändå bortse från sin egen synpunkt och lyda beslutet. Det är rakryggat.
Menar du Richard Burr?

Och apropå det här med att partiet egentligen ville ta avstånd till Trump, se hur det gick på CPAC under helgen. The Big Lie lever, och hotet om att Trump skulle ställa upp 2024 är fortfarande i allra högsta grad levande. Men såklart lite beroende på hur det går för honom i div rättsfall.
 
Menar du Richard Burr?

Och apropå det här med att partiet egentligen ville ta avstånd till Trump, se hur det gick på CPAC under helgen. The Big Lie lever, och hotet om att Trump skulle ställa upp 2024 är fortfarande i allra högsta grad levande. Men såklart lite beroende på hur det går för honom i div rättsfall.
Som sagt, jag minns inte namnet och kommer inte på var jag läste om det. 😅

*kl*
Läste dock just om att QAnon fortfarande tror att militären står på Trumps sida och att den 4/3 så ska det bli någon slags kupp. Alltså att Trump blir president igen på torsdag.
Jösses alltså, vilka knäppa konspirationer som far runt!
 
Som sagt, jag minns inte namnet och kommer inte på var jag läste om det. 😅

*kl*
Läste dock just om att QAnon fortfarande tror att militären står på Trumps sida och att den 4/3 så ska det bli någon slags kupp. Alltså att Trump blir president igen på torsdag.
Jösses alltså, vilka knäppa konspirationer som far runt!
Jag vet inte vilket som skrämmer mig mest, att folk tror på det eller att de som tror på det tycker att militärkupp är en bra idé :nailbiting:
 
Är osäker på om det här är USA-politik,
eller ett försök till att i mediaskugga bibehålla kulten kring namnet.

EwKn4bqWgAIKbAg
 
Det är helt enkelt extremt konstigt att leva utan DTs konstanta mediaskrikande i öronen. Men skönt! Jag är faktiskt förvånad över hur stor effekt hans portande från sociala medier har haft på mitt dagliga liv för jag följde verkligen inte honom på någon plattform och ändå var det konstant noise i öronen genom mediarapporteringen.

Om det där meddelandet är riktigt så är det helt klart extra märkligt att han inte var med i den lilla covid-filmen som de andra fyra levande fd presidenterna medverkade i. Såg ni den? Gulligt att Barack vill gå på födelsedagkalas men W vill gå på fotbollsmatch i ett fullt stadium och Bill vill jobba. :D

 
Det är helt enkelt extremt konstigt att leva utan DTs konstanta mediaskrikande i öronen. Men skönt! Jag är faktiskt förvånad över hur stor effekt hans portande från sociala medier har haft på mitt dagliga liv för jag följde verkligen inte honom på någon plattform och ändå var det konstant noise i öronen genom mediarapporteringen.

Om det där meddelandet är riktigt så är det helt klart extra märkligt att han inte var med i den lilla covid-filmen som de andra fyra levande fd presidenterna medverkade i. Såg ni den? Gulligt att Barack vill gå på födelsedagkalas men W vill gå på fotbollsmatch i ett fullt stadium och Bill vill jobba. :D


Det där är riktig klass och visar att de var alla statsmannamässiga, oavsett vilket parti de tillhör.
 
Kollade på någon sändning för att försöka få något grepp om vad som hänt, blev lite chockad när jag noterade att de filmade livlösa kroppar på parkeringen, så lite av en varning om någon annan får för sig följa händelsen.
Och då menar jag inte någon som la ut material på nätet själv, utan från nyhetskanaler.

Avskyr verkligen hur lättvindigt folk får ha vapen. :(
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 277
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 291
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp