Politik i USA

https://www.theguardian.com/law/2021/may/17/abortion-case-supreme-court-threatens-roe-v-wade

Fan ta dem. Kanske skulle antalet aborter minska (särskilt bland unga) om det fanns en fungerande sexualundervisning och tillgång till preventivmedel. Och att männen tar sitt ansvar. Men det verkar ingen av de gamla vita män som styr ens tänkt tanken på. 🤬

Roe v Wade kommer raderas innan några av de socialkonservativa Supremes dör. Jävlar att RBG dog innan Biden blev president. Eller Merrick gick igenom senaten innan Obama avgick. Helvete.
 
Jag har inte följt amerikanska medier lika mycket nu, men har noterat att Trump fortfarande verkar tycka att han är den riktiga presidenten, valet är lika riggat nu som då och att han tycks vara på g att göra en comeback. Samtidigt som det verkar dra ihop sig för Trump-organisationen i New York. @hastflicka @Jerseyite märker ni av något av detta?
 
Jag har inte följt amerikanska medier lika mycket nu, men har noterat att Trump fortfarande verkar tycka att han är den riktiga presidenten, valet är lika riggat nu som då och att han tycks vara på g att göra en comeback. Samtidigt som det verkar dra ihop sig för Trump-organisationen i New York. @hastflicka @Jerseyite märker ni av något av detta?
Donald Trump lade i veckan ned sin blogg, eftersom den hade en fullständigt usel visningsstatistik.
Sista veckan låg den under 2000 vinsningr per dag, att jämföra med t.ex hans Facebooksida som in its heyday låg på c:a 1.5 miljoner interaktioner per dag. Och då är inte Twitter inkluderat.
 
Donald Trump lade i veckan ned sin blogg, eftersom den hade en fullständigt usel visningsstatistik.
Sista veckan låg den under 2000 vinsningr per dag, att jämföra med t.ex hans Facebooksida som in its heyday låg på c:a 1.5 miljoner interaktioner per dag. Och då är inte Twitter inkluderat.
Det är jag medveten om, och han har blivit bannad från Facebook i två år. Men det här händer också: https://www.nytimes.com/2021/06/05/us/politics/donald-trump-republican-convention-speech.html
 
Jag trodde faktiskt inte att det var möjligt att han skulle få fortsätta i samma stil, man önskar ju ännu starkare att han blivit avsatt och saknat möjlighet att nosa på 2024.

Det är faktiskt ett problem i våra demokratiska samhällen med yttrandefrihet - vad sjutton ska man göra med sådana typer?!!? Alltså generellt, folk som pratar sprider osanningar och har en rad med anhängare, nästan på nivå med hjärntvätt....??!
 
Jag trodde faktiskt inte att det var möjligt att han skulle få fortsätta i samma stil, man önskar ju ännu starkare att han blivit avsatt och saknat möjlighet att nosa på 2024.
Läser en bok just nu där författaren ifrågasätter den liberala demokratin och om den verkligen är det bästa för länder. Har väldigt svårt att acceptera synsättet, men ja.. När jag ser på Trump så är jag inte så säker på att alla borde gå och rösta, kanske demokratin mår bättre av att oinsatta inte röstade..
 
Jag har stängt öronen för media för tillfället. Kände att jag behövde ta en mental paus från alla galenskaper med MTG och QAnon-gänget. Men lite sipprar ju in ändå och det som verkligen är intressant just nu är hur tyst det blev helt plötsligt med alla dem republikanska anti-voting measures som klubbats igenom på delstatsnivå i röda stater och distrikt. Vanligtvis skulle en sådan som Stacy Abrahms eller NAACP reagera extremt högljutt och direkt, och visst har de reagerat, men inte med samma kraft som man hade förväntat sig. Så något ligger och puttrar. Snart händer det nog något oväntat.
 
FBI och europol slår till mot 800 ledande kriminella världen över med hjälp av att följa diskussionerna i en chat-app.
 
Jag fattar inte? 🤔

Juneteenth är dagen man firar slaveriets avskaffande. Latta Plantation (där många slavar arbetade med att plocka bomull) bjuder in till en tillställning där man får höra från 'massa' (namnet slavar allmänt kallade sin ägare) flytt undan federala (implicit invaderande) trupper medan hans fd slavar 'live high on the hog' eg lever det glada livet på hans bekostnad. Plus att man inte ens kallar dem slavar utan 'bondsmen' som var en helt annan kategori där majoriteten var vita som pga brott (eller som hände efter Culloden många skottar) skeppades till USA för att arbeta en tidsbestämd period innan de blev fria.

Att overseers (den vita förmannen som var ansvarig för att se till att slavarna slet på bomullsåkrarna ofta med hjälp av piska) nu blivit arbetslös och berättar om hur det är att vara det. Och vita har tvingats lämna sina hem och blivit 'flyktingar'.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 305
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp