Politik-poddar

parellikusken

Trådstartare
Jag lyssnar mycket på poddar och skulle behöva tips på nya poddar.
Gillar politiska poddar och såna som handlar om samhället. Tycker det är intressant med både utrikes- och inrikespolitik.

Har nu dessa i min podlista:
Det politisk spelet
Europapodden P1
Usa-podden P1
Kinapodden P1
Mellanösternpodden P1
Utblick

Någon som har tips på liknande poddar?
Helst svenska, men engelska går också bra.
 
P1s nya utrikespodd har du missat, utrikespodden i P1. Radiokorrespondenterna lyssnar jag också på.. sen finns en som heter konflikt men har inte lyssnat på ännu.
 
Jag gillar både p3 Dystopia och Gräns som kommit upp redan och även Kapitalet och Besluten som format Sverige har en hel del riktigt intressanta avsnitt.
 
Jag lyssnar mycket på poddar och skulle behöva tips på nya poddar.
Gillar politiska poddar och såna som handlar om samhället. Tycker det är intressant med både utrikes- och inrikespolitik.

Har nu dessa i min podlista:
Det politisk spelet
Europapodden P1
Usa-podden P1
Kinapodden P1
Mellanösternpodden P1
Utblick

Någon som har tips på liknande poddar?
Helst svenska, men engelska går också bra.
Brita och Parisa?
Inriktningen är inte politik men de pratar mycket om samhällsfrågor och har ofta intressanta vinklingar och observationer. De är ändå tydliga med sina åsikter tycker jag.
 
En engelsk som är min topp-podd är Today Explained. Mycket USA-centrerad ibland men väldigt matnyttig och lagom avsnitt på sådär 25 min om jag minns rätt.
 
Brita och Parisa?
Inriktningen är inte politik men de pratar mycket om samhällsfrågor och har ofta intressanta vinklingar och observationer. De är ändå tydliga med sina åsikter tycker jag.

Jag fick för mig för ett tag sen att Parisa tycker att Cissi Walllin är en bra förebild. Vad har du fått för intryck av Parisa där? Jag tycker hon verkar otroligt skärpt men om hon tycker att CW är på rätt spår så är nog den podden inget för mig.
 
Jag fick för mig för ett tag sen att Parisa tycker att Cissi Walllin är en bra förebild. Vad har du fått för intryck av Parisa där? Jag tycker hon verkar otroligt skärpt men om hon tycker att CW är på rätt spår så är nog den podden inget för mig.
Minns inte att jag hört henne prata om henne i podden så vet inte hennes åsikt där, men jag upplever Parisa som betydligt mer nyanserad och smart.
 

Liknande trådar

Kultur Hej! Vad lyssnar ni på för bra poddar? Ge mig tips och en kort beskrivning av podden och vad ni gillar med den. Kan handla om vad...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: Cha9
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 554
Senast: Butros
·
Kultur Lyssnar på väldigt mkt podcasts av och till men har tröttnat lite på de jag lyssnar på. Allt handlar ju bara om död, mord, våld...
2
Svar
23
· Visningar
2 276
Senast: miumiu
·
Äldre Efter ett flertal år med Storytel börjar jag få svårt att hitta böcker att lyssna på. Det känns som allt är genomlyssnat och jag tänkte...
2
Svar
28
· Visningar
1 522
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp