Pollen och irriterade ögon

S

Shimba

Min häst är svullen och helt rosa i sina slemhinnor i ögonen, det kliar också en del. Precis som min ögon kan kännas och se ut ibland av pollen.
Är det tokigt att droppa i receptfria ögondroppar typ lomudal eller nåt? kan det vara farligt på något sätt?
 
Sv: Pollen och irriterade ögon

jag vet inte men du ska nog ha ett recept så du kan fråga en i receptionen i apoteket (för djur) för jag tror att det är ögoninflamation.Men det är inte farligtom du tar det i ögonen men det bör nog undersökas för det är ögoninflamation.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
484
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp