Pollenallergi!

Helga

Trådstartare
Jag har varit trött, deppig, haft huvudvärk, lite snuva och nysningar, konstig känsla i halsen det sista. Jag har trott att jag håller på att bli sjuk. Sen sa en kollega till mg att jag nog är pollen allergisk och det stämmer nog! Men vad ska jag göra?

Det jag lider mest av är huvudvärken och tröttheten, hjälper allergimedicin mot det?
eller blir man helt enkelt ännu tröttare?
Jag orkar inte :/
 
Prova receptfri allergimedicin, prata med personalen på apoteket, de brukar vara jättebra på att hjälpa till att hitta rätt!
Man kan bli trött av medicinen, ja, men det är inte alls samma jobbiga trötthet som blir av allergin. Jag var också misstänksam mot medicin i början eftersom just tröttheten var det som var jobbigast med allergin och man hör ju hela tiden att trötthet är en vanlig biverkning av medicinerna. Men det är som sagt en helt annan typ av trötthet, man blir inte alls så där matt och håglös som man blir av själva allergin. Ibland har jag även köpt koffeintabletter och tagit tillsammans med allergimedicinen (dricker inte kaffe, så tabletterna var bra när man behövde lite extra energi).

Min pollenallergi var som värst de första två-tre åren jag hade det och blev sedan mildare och mildare för varje år, nuförtiden är jag i stort sett symptomfri och äter inga mediciner alls.
 
Loratadin Ratiopharm. Provade en annan sort först, med ett annat verksamt ämne, men fick massa knölar i nacken och på huvudet som visade sig vara en allergisk reaktion på allergimedicinen...
Pratade med en tjej på apoteket som visade vilka sorter som inte innehöll det ämnet jag reagerade på.
 
Jag har varit trött, deppig, haft huvudvärk, lite snuva och nysningar, konstig känsla i halsen det sista. Jag har trott att jag håller på att bli sjuk. Sen sa en kollega till mg att jag nog är pollen allergisk och det stämmer nog! Men vad ska jag göra?

Det jag lider mest av är huvudvärken och tröttheten, hjälper allergimedicin mot det?
eller blir man helt enkelt ännu tröttare?
Jag orkar inte :/

Jag är brutalt trött just nu på grund av pollen. Jag har verkligen ingen ork alls till någonting. Jag medicinerar mig med Cetirizin i tablettform och levokabastin som nässprej. Det hjälper mot de värsta pollensymptomen men inte mot tröttheten. Sjukt jobbig pollensäsong i år!
 
Jag blir lika trött av medicinen som själva allergin, så just den delen är lite hugget som stucket för min del :). Men jag blir av med hela sjukdomskänslan i kroppen när jag tar medicinen och det är ju guld värt. Hellre bara vara trött, än att vara både trött och hängig :up:.

Verkar vara ett riktigt pollenhelvete i år. Jag äter redan dubbeldos av medicinen och min huvudsäsong (björk) har bara precis börjat :rage:.
 
Jag är brutalt trött just nu på grund av pollen. Jag har verkligen ingen ork alls till någonting. Jag medicinerar mig med Cetirizin i tablettform och levokabastin som nässprej. Det hjälper mot de värsta pollensymptomen men inte mot tröttheten. Sjukt jobbig pollensäsong i år!

Instämmer, jag har också det jobbigt :down:
 
Duscha innan du lägger dig så att du inte sover med pollen i håret och på huden. Tabletter och nässpray-fråga på apoteket.
Ha fönster stängda. Byt sängkläder ofta med låt dem inte hänga ute för att vädras/torka.

Allergi är apjobbigt:(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 468
Senast: manda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 054
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
10 012
Senast: Extrakonto
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 998
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp