Bukefalos 28 år!

Polletten som ramlade ner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland blir inte allt som man tänkt sig. Hade så bra humör igår att jag bestämde mig för att ta ett dressyrpass och inte ha vilodag. På med ridkläderna och med fodersäckar i bilen for jag till stallet. Där va det ingen munter stämning. Det brukar alltid vara så lättsamt där men igår va alla nog lite hösttrötta. Platsbrist, det eviga dilemmat i stall. Ok, jag erkänner, shoppoholic som jag är så förstår jag att alla har en miljon grejer. Jag kanske till och med har flest. Men man tycker ju att det inte ska vara så svårt att samsas. Zams täcken tar större plats än en ponnys, så är det bara. Men nu va det inte mina grejer det handlade om som tur va men jag passade ändå på att börja organisera om lite. Så nu ligger mina grejer verkligen över allt! Måste komma ihåg att ta med skruvdragare och skruv till stallet idag.

Ridningen gick jättebra! Jag testade på massa olika sätt att svinga med i gångarterna. Zam tog med en gång ut längre och mer avslappnade steg och frustade nöjt istället för irriterat. Sen försökte jag fokusera på min hållning. Jag har naturligt lite svankrygg och hamnar lätt för rakt. Försökte krumma ihop mig lite och plötsligt hängde kroppen med bättre i traven. Känns som polletten ramlade ner, måste hitta en tränare som hårdfokuserar på just sits.

Dags att sticka på möte nu, har en fullbokad mötesdag. Till och med två samtidigt men det löser sig nog. Jättebra att boka in det så när man har lite stresstendenser.. :o
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp