Polykarbonat istället för galler

Bregen

Trådstartare
Jag funderar på att byta fönster i stallet och skulle vilja ha polykarbonat som skydd för fönstren istället för galler. Är det någon som vet hur tjock polykarbonat man behöver för att det ska tåla en hästspark och vara godkänt?
 
Jag funderar på att byta fönster i stallet och skulle vilja ha polykarbonat som skydd för fönstren istället för galler. Är det någon som vet hur tjock polykarbonat man behöver för att det ska tåla en hästspark och vara godkänt?
Här finns lite info om hästkrafter. https://www.google.com/url?sa=t&sou...gQFnoECAgQBg&usg=AOvVaw1jNJYgwrgHeEqKHUWfIt28 Jag tycker du ska undersöka och läsa på själv. Det finns ju olika kvalite på skivorna också. Skulle en polykarbonat skiva gå sönder kan det bli vasst som tusan. Sedan funderar jag över hållbarheten på polykarbonat? Tål det vädrets makter på samma sätt som glas?
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag ska bygga nya boxar till mina shetlandsponnyer och funderar på vad jag ska använda för material till boxväggarna för att det ska bli...
Svar
10
· Visningar
896
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
770
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp