Pondus Mild

Sezziyanen

Trådstartare
Nån som testat deras nya foder Mild? Omdömen isf? Lamm, nöt och mycket vom. Tror jag ska börja fasa in det och testa lite.
 
Inte testat men det låter ju bra. Skulle troligen kunna prova det till min äldsta om priset är bra. Just nu har vi dock massor av fodax vilt hemma.
 
Inte testat men det låter ju bra. Skulle troligen kunna prova det till min äldsta om priset är bra. Just nu har vi dock massor av fodax vilt hemma.
Är du nöjd med kvaliteten på Fodax Vilt förresten, har hört lite olika om den.

Det verkar vara nästan enbart nöt och vildsvin i den om jag läser rätt (86%), sen älg/ren nån mindre mängd? Inte för att det är dåligt.
 
Är du nöjd med kvaliteten på Fodax Vilt förresten, har hört lite olika om den.

Det verkar vara nästan enbart nöt och vildsvin i den om jag läser rätt (86%), sen älg/ren nån mindre mängd? Inte för att det är dåligt.
Japp, jag är nöjd! Hon var lite knepig i magen precis i början, men hade inte ätit viltkött på länge då. Nu är hon bra i magen, fin i pälsen osv och jag har inte upplevt något konstigt med fodret när jag förberett måltiderna iaf.

Kommer troligen fortsätta ge det, men kanske blanda i annat ibland när jag hittat något till bra pris osv.
 
Skrället får det, och själva anledningen till att jag blev medlem på buke är hans jäkla mage. Vi trodde han var dömd till ett liv på Sensitivity Control, så är supernöjda med Mild :up:
Edit. Den luktar sämre än NGK dock, men Skrällis mår bättre.
 
Kul att höra era omdömen samt att det funkar för er! Lukten kan jag klara, är ju van vid bitar av lunga och vom i fickorna...

Ni som kör den, kör ni enbart den eller nån som tex mixar med annat foder (vare sig det är färsk eller torr) ?

Mitt enda klagomål annars är den (för mig) dumma förpackningsstorleken på 500g/korv... väldans osmidigt om man ska ge ~800g/dag -.- Men det löser man. Ska börja testa själv imorgon!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Undrar om någon här har erfarenhet av Pondus färskfoder och då särskilt gällande Pondus mild? Ascot har ätit Emmzo helfoder i många år...
Svar
10
· Visningar
875
Senast: Vassi
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 322
Senast: tanten
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 032
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
642
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp