Ponny championatet

B

Bettibets

Eftersom ingen information finns publicerad på SvRF om championatet för kat II, med stilbedömning, lägger jag ut en tråd här så får i alla fall några reda på att den finns...:angel:

Vi skall ha finalen i Hofors för 12 ryttare i kat II-13 och 12 ryttare i kat II-18. Vi har för avsikt att göra en riktigt fin tävling av det med priser från Mountain Horse.

Tanken var att de två bästa från varje av 6 kvaltävlingar skulle gå vidare till finalen. Problemet är att än så länge har de flesta kvaltävlingar fått ställa in pga för få starter:o Lite skrämmande är ju att ingenstans står det vilka tävlingar som är kval-tävlingar eller några regler för tävlingen, synd då detta skulle vara en STOR satsning för de mindre ponnyerna istället för SM
 
Sv: Ponny championatet

Hur blev det med reglerna för stilbedömning? Skulle inte dom vara ute 1 maj?
 
Sv: Ponny championatet

Jag har ett ex av dom som jag fick av ansvarige

Hon sa att de låg ute på hemsidan nu (för tre veckor sen alltså) men icke....:mad:

Eller hon menade kanske på www.falttavlan.com har inte kollat där än
 
Sv: Ponny championatet

Svarar mig själv då...:angel:

Ingenting finns ute på SvRf hemsida (eller på den andra heller, som fö verkar ha gått i ide:confused:) därför att :o Dom håller på med den nya hemsidan och därför är det inte lönt att lägga ut nåt :o

Gissa om sponsorn gillade det argumentet :devil:

Bestämt är nu att alla lätt klasser för Kat II som genomförs framöver kommer att vara uttagningstävlingar

Så kom igen nu alla med kat II ponnyer :bump: Ut och tävla nu så inte fler tävlingar behöver ställas in! Fina priser väntar på er i finalen i Hofors 30 augusti
 
Sv: Ponny championatet

Vem på SvRF har du pratat med? Du kan ju pm:a så kanske jag kan hjälpa till.
 
Sv: Ponny championatet

Ursäkta nu kom jag på att jag gick in under fält tävlan.
Men det skulle vara intressant att få veta mer om tävlingarna.
 
Sv: Ponny championatet

Nu har vi kört vår första tävling med stilbedömning och det var blandade reaktioner. Väldigt många tyckte att det här var riktigt :bow: bra och att det borde införas i 90-klass också, andra var helt hysteriska över att det påverkade resultatet:eek::eek:
De hade tydligen trott att stildomaren satt där hela dan för att kora nån till ett litet stilpris :grin:

Det positiva var att:
Just de saker som kritiserats mycket bl.a här plockade bort många ekipage (med fina dressyrpoäng) från placering, dvs ridning med för långa stigläder, nedsittning på transport stäckor och att ekipagen har för dålig kondis och tappade ridningen i slutet av banan.
Med en rytmisk och balanserad ritt klättrade du rejält i prislistan och det är ju precis det syftet varit :bow: att ungarna skall lära sig rida och inte slita och jaga runt

Det negativa var att:
Domarsekretariatet höll på att klappa ihop...:crazy: det blev helt enkelt för mycket saker att räkna ihop, men till nästa gång är vi förberedda
Informationen om bedömningsformen har inte nått ut ordentligt, det fanns t.o.m de som trodde att vi hittat på detta själva:cool:

Själv tycker jag att de positiva sakerna klart överväger de negativa och hoppas att fler vågar ta med stilbedömningen den har definitivt en plats i sportens framtid
 

Liknande trådar

D
Fälttävlan Nu var det många år sedan jag tävlade fälttävlan och speciellt på ponny. Så hur är det egentligen med dessa nya regler? Vad jag läste på...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: DreamOn
·
Dressyr Jag vet inte om detta är nytt i TR? Jag hade ingen kännedom om det tidigare, men har å andra sidan inte haft unghäst på ganska länge...
Svar
1
· Visningar
977
Senast: Shaklima
·
Trav Äntligen börjar det hända något! STC:s montéserie 2009 ökar till 84 lopp 090209 kl 13.30 STC:s uppskattade montésatsning 2008...
Svar
3
· Visningar
1 137
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 104
Senast: Maltise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp