Ponny el grund till överviktig islandshäst???

Tycker inte du ska ge alls av krafft ponny.. Men visst kan du ge 1-200 g för att göra slut på säcken.

Men nu har jag väl inte missuppfattat- din häst får väl inget grovfoder nu, utan det ska ni börja med senare i november? Och du undrar över vad du ska ge mer än "betet"?
 
ja du har fattat rätt han går på betet och ska senare gå över till fri tillgång (vi ska analysera hösilaget)och jag sak då räkna ut en bra foderstat till han hade jag tänkt :confused: men under tiden tänkte jag ge ponny...
har pluss blir det bättre om man lägger till ca 100gram sånt :confused:
 
Nej det blir inte bättre. Varför ska du ge krafftfoder överhuvudtaget? Om du ska stödfodra- ge lucern.
 
:smirk: Dock gör det inget om du vill ge slut på säcken och du ger 100 g per dag + lite lucern... Fast krafften är ju onödig. :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 883
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
969
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 231
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp