Bukefalos 28 år!

Ponny hack?

M

MaLu

Jag undrar om dethär hackamoret från börjes skulle kunna användas på stor häst, eller är det för litet?´

malu
 
Kommer inte fram till att se viken det är. kommer upp att sidan inte kan visas och att jag ska söka på börjes. :)
 
Det ÄR inte bara att byta ut kedjan.. För är " nosdelen" för kort så hamnar sidostyckena i ögonen till slut. :eek: Jag har detta till mitt ngt grova arabsto, har det ytterst utspänt på nosen. Så till en riktigt stor häst tror jag det är för litet. :crazy:
 
står det att det finnns i storlek ponny?

min ponny (maxad d) har cob i allt men ponny på sitt hack!
 
får inte fram nån bild men om du menar det som finns i storlek ponny så har min kompis det på sin fjording/nordis korsning och han har stort huvud (har full normalt), hon har det på mitten på alla spännen. Det går ju att spänna ut både på sidorna på kedjan och på nosdelen... Vi fick göra extra hål för att kunna ha det på våran ponny...
 
Men om nosdelen skulle vara för kort så kan du ju be en sadelmakare göra en längre. Kan ju ha plattan kvar och bara sprätt bord remmen och sen göra en ny lång! Har använt mitt sånt på fjording med GROVT huvud och det var absolut inga problem! :)
 
Länken funkade visst inte.

De har ju två hack på börjes men de är helt olika för häst och ponny, jag tycker häst-hacket ser så skarpt ut. Ska nog köpa ponny storleken och kolla i alla fall.

Tack för svaren!

/malu
 
Kom på en sak :idea: Det är ingen som har ett sånt hack som skulle kunna mäta på insidan? Hade varit jättesnällt! Så slipper jag beställa om det inte passar.
 
Att det är ett ponny hack brukar bara vara att det har korta skänklar. Det brukar gå att beställa i FS också. Har ett liknande från hööks, men eftersom det inte är exakt lika så stämmer nog inte mätningen.

Jag hade det ett tag, men köpte sedan ett Sprenger hackamore med korta skänklar eftersom det är mycket stabilar: gjort i tjock läder och dessutom tror jag att det håller bättre kvalitet generellt sett.

Det hacket som benämns Häst hackamore är bara det att det har långa skänklar och inget annat. Onödigt skarpt för de flesta hästar enligt mig.

I vilket fall så kanske det kostar ca 20kr att skicka tillbaka det om det inte kostar så det är ju inte så farligt om det är för litet.
 
ok, grejen är ju att det är så billigt också. Det är det viktigaste. Passar inte detta så blir det inget alls.

malu
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: LadySara
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
843
Mat Den senaste tiden har jag funderat medan jag har hackat lök. Förut har alltid ögonen tårats trots glasögonbärare, men numera sker aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
760
Senast: Sedna
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 375
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp