Ponny i språngrulla? Korsa ponny med storhäst reggas som?

Hoppågalopp

Trådstartare
Tid på seminstation bokad nästa veckan. Vid bokning sa dem hastigt ”glöm inte lägga in i språngrulla”....hann inte ifrågasätta innan det luren lades på och nu står jag här och undrar ska jag lägga in min ponny i språngrulla eller inte? (New Forrest)
Har för mig det gäller endast storhästar eller vart/hur ska jag lägga in min ponny?
Kombinationen kommer bli min maxade New Forest inseminerad med Holsteiner hingsten Click and Cash i hopp om att få en storhäst. Vad kommer fölet reggas som.. blir det svensk ridponny? Eller finns det andra alternativ. ☺️
 
Du ska lägga in henne i språngrulla som är SWBs system för betäckningar. Fölungen kan du regga som SWB men inte gröna papper. Eller så reggar du ASRP men jag vet inte vad den får för status där.

Det är jättebra med språngrulla - du ser när hon är seminerad och om hon har blivit dräktig när stationen lagt in de uppgifterna
 
Gör det något att den inte har gröna papper i SWB mer än att dem inte får gå breeders väll?
Tanken är att ha kvar fölet föralltid då modern betyder mycket för oss. Beroende på hur fölet visar sig bli så är tanken att tävla senare.
ASRP-Regga Svensk ridponny då menar du?
Vilket allternativ tros va bäst🤨🤔
 
Gör det något att den inte har gröna papper i SWB mer än att dem inte får gå breeders väll?
Tanken är att ha kvar fölet föralltid då modern betyder mycket för oss. Beroende på hur fölet visar sig bli så är tanken att tävla senare.
ASRP-Regga Svensk ridponny då menar du?
Vilket allternativ tros va bäst🤨🤔

Jag tror inte det spelar nån roll. Det är nog billigast i ASRP - ridponny.
 
Har ni planer på att visa som storhäst på SWBs bedömningar (unghästtest, ridhästtest) är det kanske lika bra att registrera direkt där, annars måste man ändå tilläggsregistrera.
Vill ni inte det kan kanske ASRP vara bättre, då statusen på papperna blir "bättre" om jag tolkar ASRP hemsida rätt. (http://www.asrp.se/wp-content/uploads/2020/01/stamboksklasser.pdf?x79428 ) Då kan man ju visa på ponnybedömning, dock om man räknar med att den växer över ponnymått är den ju inte berättigad till finaler där heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp