Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

break_a_leg

Trådstartare
Själv är jag ju alldeles för gammal, men funderar ändå:
För att kvala så gäller ju detta : Kvalifikationer gällande under tidsperioden, föregående samt innevarande år, fram till anmälningstidens utgång:
Kat. C och D: lägst 62% i minst två (2) ritter i FEI:s Lagtävlansprogram för ponnyryttare 1993 eller 2004 eller FEI:s Individuella Mästerskapsprogram för ponnyryttare 1993 eller 2004, vid nationell tävling.
Kat. B: lägst 62% i minst två (2) ritter i LA:2 2003 eller högre, vid nationell tävling.


Men det måste ju vara oerhört svårt för "nya" ekipage att kvala in eftersom kvalifikationen gäller under föregående år + fram till SM, eller har jag fel? Iofs så är det ju procenten som man kvalar in på, men iaf....I kat B så är kanske konkurrensen mindre, men för de större ponnyerna så måste det ju vara svårare.
 
Senast ändrad:
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

det är de väl inte ...högst % kommer med..
tycker bara kvalregeln är alldeles för låg i kat D 62% inte är u inte speciellt bra-reultatet blir alldels för många är kvalade till aledels för få platser...
tycker att en kombination av de gammla kvalsystemet och deta ade varit
ex, två placeringar i fei på nationel nivår ELLER tre starter på mnst 65% tycker det hade varit mer rättvist
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

aah presis, SM e juh tävlingen där de allra bästa ekipagen ska göra upp, höjer man gränsen så kvalar färre men de e bara de bra som kommer med! :)
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Jo, fast iofs så är det ju de bästa ekipagen som kommer med ;)
Elin
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Visst ska det vara de bästa som är med, jag säger inte det. Men om vi säger att jag förra året kvalade in på 72% (jag är oerhört kompetent ;) ) så får jag ju även i år räkna det som kval eller hur? Även om jag under årets tävlingar fram till SM rider som en kratta...

Iofs ger ju det nya medaljörer kanske?
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Visst, men kvalar du på 72% ena säsongen och rider som en kratta nästa tror jag inte att du VILL rida SM... :banana:
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Jag tror dock att det finns en del ryttare (inklusive föräldrar) som kör på så länge de har möjligheten, dvs är inkvalade.
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Men ärligt hur många är det av de som kvalar in på 70% och högre som rider som krattor året efter och inte längre platsar på ett SM? Dessutom finns det ju fortfarande möjlighet för rookies att ta sig in, så länge de får tillräckligt hög procent.
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Visst är sannolikheten liten, men som i kat D är det ju stor konkurrens om platserna.
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Vadå, så om jag tex. skulle få 65 % i år, då får jag alltså vara med på SM nästa år också? Hur många år får man rida på sitt "gamla" resultat?
Elin
 
Sv: Ponny-SM, svårt att "få in foten"?

Vad som gäller är det som står i ursprungsinlägget...Men först så måste du ju kvala till nationell genom att rida 62% på regional tävling.
 

Liknande trådar

Dressyr Vad tycker ni? Det kommer iaf att bli mycket färre Msv-starter nästa år;)
2
Svar
29
· Visningar
6 610
Dressyr I TR står det att kval till nationell och elittävling ska under det föregående eller innevarande året. Så långt är jag med ;)...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: fio
·
C
Dressyr Hej! Hoppas det finns någon som vet hur många % på nat. tävling i ponnydressyr kat. C resp. kat D det krävts för att komma med på SM...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 885
Senast: Rumpnissen
·
J
Western Hittade årets SM regler på WRAS hemsida: SM Regler 2006 WRAS regelbok gäller med de anpassningar och tillägg som anges nedan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 626
Senast: JHANA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp