Bukefalos 28 år!

Nelle

Trådstartare
Så var de dags för frågan som alltid kommer upp vid den här tiden på året... ;)
Någon som vet om de är några ponyer som kommer byta ryttare i år? Vilka av ponnyryttarna är det som paserat åldersgränsen internationellt? Jag har verkligen ingen koll men de är ju kul om kunde hänga med lite i alla fall...
 
airwalk binney tror ja e såld ..
o jolly roger har jag hört talas om ska va såld till han som kom 3.a(va iaf plac.) på SM i kat B..torkelsson kanske d va..
hmm vilka e d mer då...
Dom som va me dpå EM va väl casper, Highlander, Binney, o jolly.
Belinda (SM guld) skulle säljas.
 
TILLÄGGSFRÅGA!
Vilka tror ni blir aktuella för landslaget i år.
Tror att Go For It, Lillefot, gentle moon :love: simply red kommer gå bra i år..
kid cooper kanske oxå ska säljas förresten..
 
kid coop ska trappas ner och ska inte gå de högsta klasserna detta året, vad jag har hört
 
theodor whalén eller wharén eller va han heter :P haha!

jo jolly å binney e sålda! tror att de va killar som hade köpt dom båda 2 har jag för mig :)
 
ponny landslaget:
Frida andersen lillefot
Linda Cedermark Nice-n curly, cassandra
Sofia Gustavsson simply red
Madeleine hallbarg Minou
Malin Holmestrand Åstorps Monty
Emelie Håkansson Fakir
Emma Liljekvist Redsox
Caroline Persson Brölötens Fendi
Ewelina Sparv celitc magic
Therese Svensson Katitzie :bump: :banana:
 
junior landslaget:
Helena Barth Dexter, red karsmir förr.
Alexander Edde Zarevitch
Sophia Ericsson Marco,red casper innan
Emmi Gardell aprils 4-tune
Jenny Larsson calle
Nathalie Mortensen selene, remember me
Charlotte Oddshammar nummerette
Julia Retz sixten
Rebecka Tell christy
Stina Åhsberg Bobbys Girl
:bump: :bump: :bump:
 
nån som vet vart casper tog vägen? han va ju till salu ett bra tag, är han såld?
 
kul att Monty är med!!
en mkt trevlig pony, nu var det dock rätt länge sen jag såg han men var mkt på samma tävlingar som förra ryttaren.
 
Hm..men skulle inte nummerette säljas fgick jag för mig?
MEn många utav dom har bara gått lätt klass va? eller har jag fel?
Vem rider Gentle Moon nu då?
 
Gentle Moon rids av Sigvardsson hennes syster har Mira.Lillefot är väl ingen D-ponny?? Han är ju stor som ett hus!Kul att Emmi kom med snuvad som hon blev på bronsmedaljen på junior-SM!!
 
Kid cooper ska väl inte säljas? Han ska nog bara trappa ner och bli pensionär, tror han är över 20 nu.
Gentle moon har väl lillasystern till hon som rider Mira och Texoma? Kommer inte på vad dom heter... Rider för mantorp tror jag. Moa sigvardsson heter hon nog, Kom just på de!
 
Dessutom låg ju Emmi 2a inför banhoppningen i ponny sm men rev 3 och blev "bara" 5a... Den ponnyn är ju också till salu förrestan, Orchis Fragans. Emmi blir ju 17 i år
 
MEn många utav dom har bara gått lätt klass va? eller har jag fel?

Det säger väl allt om standarden och återväxten, tyvärr är den under all kritik för dålig och tyvärr verkar det inte bli bättre heller inom dom närmsta åren.

För seniorerna har antalet i spetstruppen minskats till enbart två!! Det är Linda och Magnus. Några fler har inte gjort resulat nog för att höra hemma där.

Det måste satsas mer på duktiga Juniorer och Young Riders , se till att dom får bättre hästar som kan gå *** klass oxå.
Om man harvar runt på sin Juniorhäst i Young Ridersklasserna oxå är det inte konstigt att den hästen dels inte räcker till *** eller har blivit för gammal för att ens försöka.
Dessa ryttare står då helt plötsligt utan hästar när dom är 22 och det är inte bra!
Titta på supertalangen Nils Petter , han rider sitt sista YR år nu och står sedan utan häst för ***. Väldigt synd!

Nu handlade inte detta så mkt om ponnier men iallafall....
 
Hej hej på er alla!
Casper är inte såld....vi har haft spekulanter på han men det har inte blivit nåt köp, så nu är det bara att ta nya tag efter juluppehållet....
Sköt om er =)
Puss//Sophia, Casper, Marre

-------------------------------------------

~ ~Vänner är som stilla änglar som lyfter upp en igen när vingarna har glömt hur det är att flyga~
 
att vissa inte ridit högre än lätt är ju väldigt fel...
de med ponny har alla ridit SM, MSV A.
juniorerna har alla startat minst CNC* fälttävlan.
:p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 718
Senast: Johannna1
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
655
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp