Bukefalos 28 år!

Ponnygalopp utomlands?

Betsy

Trådstartare
Har varit dunderförkyld och varit hemma i två dagar = långtråkigt :p Har fördrivit tiden genom att surfa runt på olika sidor och funderat och filosoferat :) Har blandannat en fundering som jag inte löst ännu - finns ponnygalopp utomlands?
/Betsy (när jag är uttråkad ploppar alla möjliga funderingar upp i mitt huvud och de flesta kan sorteras in under kategorin Onödigt vetande :))
 
det finns ju i Danmark å så men ja vet inte om det finns i t ex England..men man vet aldrig..
 
Sv: Ponnygalopp utomlands?

Finns i både Norge och Danmark. Skandinaviska mästerskap rids mellan Sverige, Norge och Danmark
 
Sv: Ponnygalopp utomlands?

I Sydtyrolen i norra Italien är galoppsport med haflinger mycket populärt. De två största loppen är Ostermontaggalopprennen och Herbstgalopprennen, som inleder respektive avslutar tävlingssäsongen på galoppbanan i Meran (Merano). Däremellan rids olika smålopp på mindre banor.

Det är stor folkfest vår och höst, med parader med utsmyckade hästar och vagnar, vadslagning, och segrarna vinner enligt vad jag har hört 1000 Euro, så dessa två vår- och höstlopp är riktigt stora.

090413ostermontag_galopprennen_gross.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 204
Senast: Tufs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 173
Senast: warg
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 663
Senast: Efwa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 013
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp