Ponnyn Fritte firar 49 år: ”Han tuffar på”

Jag vill inte vara en party pooper men hur sannolikt är det att de har rätt ålder på honom egentligen? Ja, det står att ägaren haft honom i 30 år och att han var 19 när hon köpte honom men han kan ju ha varit yngre än 19 då.
 
Jag vill inte vara en party pooper men hur sannolikt är det att de har rätt ålder på honom egentligen? Ja, det står att ägaren haft honom i 30 år och att han var 19 när hon köpte honom men han kan ju ha varit yngre än 19 då.
Har ju skrivits om han i några år nu varje nytt år. Från början trodde ägarna att ponnyn var född -77 men efter det skrivs om han 2022 så hörde tidigare ägare och även uppfödare av sig och det visade sig då att han var född 75 och inte 77.
 
Han är ju registrerad, skulle uppfödarna ha reggat in honom på fel årtal då eller? Det är ju ändå ett rätt känt stuteri han kommer ifrån, har de pysslat med sånt?
 
Han är ju registrerad, skulle uppfödarna ha reggat in honom på fel årtal då eller? Det är ju ändå ett rätt känt stuteri han kommer ifrån, har de pysslat med sånt?
Det där visste jag inget om. Var står det? Trodde det var en random korsningsponny, kanske importerad, med okänd stam.
 
Det där visste jag inget om. Var står det? Trodde det var en random korsningsponny, kanske importerad, med okänd stam

Det indikeras att man vet när hästen är född om man anger åldern och ras i artiklen och dessutom finns en bild på en typisk representant - här shetlandsponny. Annars så borde man skrivit ca eller gisssningsvis.

Var menar du det framkommer att det är en "random korsningsponny, kanske importerad, med okänd stam"?
 
+ @Lobelia
Minns inte något i artikeln om att det är ett känt stuteri som fött upp honom, det var det jag undrade var det stod.
Det finns många småponnyer som kallas shettis fast de är korsningar.

Men nu är det utrett så ni kan sluta argumentera.
Visst, men som sagt står det shettis och ålder i artikeln så varför förutsätta att det inte är en shettis och de har fel om åldern?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vid en ålder av 49 år har shetlandsponnyn Fritte, tillika Sveriges äldsta häst, somnat in.
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Shetlandsponnyn Fritte som bott i Delsbo har dött. Med sin ålder på 49 år var han antagligen Sveriges äldsta häst.
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sophia Ström är ägare till den 36 år gamla shetlandsponnyn Carlos som bor i Torsberg i Sunne kommun som skulle kunna vara Sveriges...
Svar
0
· Visningar
364
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter P4 Gävleborg träffade Fritte och hans skötare Pär Nyström för drygt ett år sedan.
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp