Ponnyn Jenna misshandlades av barn – dog av skadorna

Och se där. den första poppade upp direkt, men står du helt fri @_Taggis_ ?? har du kanske katt eller hund eller använder läder? om så ja du behöver också ta åt dig.


Popp popp på dig själv. Nej, jag behöver faktiskt inte ta åt mig av påståendet att vara en sån som äter sitt kött enligt inlägget det refererades till. Jag är noga med vad jag köper för djurprodukter. Det går att vara medveten, faktiskt. Jag är inte emot varken köttätande eller djurprodukter i sig men jag är för medvetenhet. Alla djur har det inte dåligt och dessa djurhållare stödjer jag.
 
Sådant här är alltid så intressant. Det är såklart vidrigt att bete sig som de här tonåringarna har gjort men flera av de som nu sitter här och spyr galla över dem och önskar dem allt möjligt hemskt sätter sig sedan och äter sitt kött. Då kvittar det plötsligt att djuren far illa för köttet är så viktigt. Ett fåtal köper enbart kött från djur de vet har haft det bra under sin livstid men alldeles för många köper billigt kött där djuret har farit precis lika illa eller värre än den stackars ponnyn gjorde.
Svårt att förstå för vissa verkar det som men det går att kött från djur som blivit väl behandlade i sverige. Sjukt trött på den åsikten att man minsann äter kött och ändå tycker det är hemsk när djur plågas till döds.
 
Du är snabb till att döma, att diagnostisera folk som narcissistiska psykopater utan existensberättigande utan att ens ha träffat dem och hört deras historia känns direkt överdrivet.

Hoppas andra är snällare mot dig i sina bedömningar om du gör något tokigt och i vart fall för hör sig om din version och inte går på andrahandsuppgifter innan de sätter etiketter på dig.

Jag vet inget om killarna och kan omöjligt veta om de är normalt funtade eller inte utan att veta mycket mer.

Jag skrev ett allmänt inlägg om hur det är att leva med individer som beter sej som dessa ungdomar har gjort...

DU däremot hoppade genast på mej och önskar att jag ska få uppleva det... igen...
Sorry, jag har redan gjort det och det är absolut inget man önskar ens sin värsta ovän...

Så eftersom du tycker det är normalt, och det gör inte jag, så lägger vi ner den diskussionen oss emellan...

Åtminstone kommer inte jag att svara dej något mera...

Glad fortsättning på sommaren och önskar att du aldrig någonsin träffar på en sån individ i verkliga livet...
 
Svårt att förstå för vissa verkar det som men det går att kött från djur som blivit väl behandlade i sverige. Sjukt trött på den åsikten att man minsann äter kött och ändå tycker det är hemsk när djur plågas till döds.
Du får du nog läsa inlägget du svarade på för ditt svar är verkligen helt goddag yxskaft.
 
Jag skrev ett allmänt inlägg om hur det är att leva med individer som beter sej som dessa ungdomar har gjort...

DU däremot hoppade genast på mej och önskar att jag ska få uppleva det... igen...
Sorry, jag har redan gjort det och det är absolut inget man önskar ens sin värsta ovän...

Så eftersom du tycker det är normalt, och det gör inte jag, så lägger vi ner den diskussionen oss emellan...

Åtminstone kommer inte jag att svara dej något mera...

Glad fortsättning på sommaren och önskar att du aldrig någonsin träffar på en sån individ i verkliga livet...
Hur läser du egentligen? Vad lyckas du tolka som att jag önskar att du ska uppleva det igen? Jag har då inte skrivit något åt det hållet alls, snarare tvärt om, att jag hoppas ingen är så snabb att döma dig själv som du är att döma andra (och med ingen inkluderar jag dig själv).

Det jag däremot vill föra fram är att du projicerar dina upplevelser på dessa barn, ja de är fortfarande barn när de är 15 år, kan vara både det ena eller andra men om du inte träffat dem och/eller hört deras version kan du inte ha en aning om vad som ligger bakom. Och ändå tillskriver du dem att vara narcissistiska psykopater

Jag tror inte många läkare skulle ens fundera på att ställa snabba diagnoser på nästan obefintliga underlag som du gör här.
 
Svårt att förstå för vissa verkar det som men det går att kött från djur som blivit väl behandlade i sverige. Sjukt trött på den åsikten att man minsann äter kött och ändå tycker det är hemsk när djur plågas till döds.
Och vissa läser vad andra skriver som fan läser bibeln. Jag tror det är mycket få som inte inser att det går att äta kött från djur som blivit väl behandlade i Sverige, och på buke är de förmodligen nästan obefintliga. Och ingen har givit uttryck för det du skriver. Det är dina egna tankar.
 
Svårt att förstå för vissa verkar det som men det går att kött från djur som blivit väl behandlade i sverige. Sjukt trött på den åsikten att man minsann äter kött och ändå tycker det är hemsk när djur plågas till döds.

Fast du menar att alla som påstår det köper från sin grannes gårdsbutik? eller?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 154
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har en upp gift att jag ska göra en vision bord alltså som en bild med vad man har för mål. Så ska ha minst tre korta mål och ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 442
Senast: Kjerulfia
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 344
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 165
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp