Det handlar väl snarast om barnets storlek och vikt snarare än ålder. Kan tänka mig att @ameo kanske kan ha input, jag har för mig att jag läst dig resonera om ponnyputor förr?
 
I vilken ålder blir barn för gamla för att rida i ponnyputa?
Det finns flera svar på frågan.
Först, det handlar om barnets storlek, inte ålder.
Sen, det finns flera olika storlekar och modeller av ponnyputor, som passar till olika storlekar av ryttare och ponnyer.
Men för att generalisera grovt, så kan man nog säga att uppemot 8-10 år kan nog barnen vara i ponnyputa utan problem.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
918
Senast: Ketrawzc
·
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 394
Senast: förvirrad
·
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av stigbygeln Venice Evo Tech? Har fått önskan av dotters hopptränare att köpa nya stigbyglar till henne. I...
2
Svar
23
· Visningar
1 273
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp