Ponnyridning?

J

JennyK

Jag har blivit tillfrågad om jag vill ha ponnyridning på en familjecamping i närheten (ca 1,5 mil hemifrån) till sommaren, 2-3 ggr i veckan.
Hästar har jag, har även haft med dom på ponnyridning förut, så det är inga problem. Frågan är vad man ska begära för ersättning? Har jag några skyldigheter vid ev olyckor etc, eller får campingägaren stå för det? Vad bör jag överhuvudtaget tänka på?
Tacksam för alla svar.
 
Jag fick 2500 kr för ca 5 timmar utanför en affär som fyllde 10 år. Hade 2 shettisar med mig
 
När våran ridklubb brukar ha så tar vi ca 3000:- för 3h och 2-3 hästar (oftast bara 2 igång samtidigt). Ska ev ha en snart på 5h och 5 hästar som vi får 5000:- för.

Det finns ju (minst?) två olika varianter för betalning:
* Du tar betalt av barnen som vill rida (oftast om du själv erbjuder dig att stå)
* Du får betalt av företaget/föreningen som vill ha dig där

Jag föredrar den andra varianten. Man är säker på att få pengar för jobbet (tex transporthyra) även om det spöregnar och inte är nå folk & barnen (med familjer blir glada) för att det är gratis.
 

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: Solis
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 884
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 463
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 906
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp