Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Popcorn...

Lillsillen

Trådstartare
Köpte igår en säck med popcorn till häst. Dessa är saltade och rullade i melass.
Tanken är att ge det som godis efter ridning, men hästarna verkade måttligt imponerade vid första smakprovet.
Nån annan som testat?

Lillsillen

Trådstartare
I hästsportaffären som även tillhandahåller foder.
Säcken var ganska liten och vägde inte så mycket (det gör ju inte popcorn), men det var kanske 30-40 liter, och jag betalade 70:-. Ser verkligen smaskigt ut!!

Lillsillen

Trådstartare
Visst var det onödigt!! Men godisråtta som man är så "tror" man att även hästarna vill snaska lite gott emellanåt.

Tanken är ju inte att fodra med detta, utan istället för morötter o dylikt som godis o beröm.

Om de sen föredrar morötterna, så får jag väl försöka acceptera detta :confused:!!

de problemet hade inte min haft,han älskar vanliga ostbågar,popcorn....i prinip alt han kommer över...(gäller att matte e vaksam)

Var kan man köpa dom??? De ingår i fodermedlet hestekrafft och min häst tycker mkt om dom...
Perfekt till tunna hästar då det är mkt energi utan att vara överdrivet med protein har jag hört...

Lillsillen

Trådstartare
De jag köper av säljer både hestekraft o hippos foder även nåt som heter hästmix.

Dock tror jag att det är tvärtom, nästan ingen energi men dock en del protein. Ska kolla på påsen när jag kommer hem, återkommer!

Dom var inte så tokiga faktist, tog ett smakprov i går..
Nog kan man klämma i sig några om man blir sugen...
Å hästarna smaskade också idag!!

M

Moniq

Popcorn är ju majs och majs fodrar man ofta med för att få upp energihalten så det innehåller säkert en del energi.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6497 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
430
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
597
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
1 956
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
1 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Strandmat
  • Vad gör vi CXXXII
  • Palettblad/Coleus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat