Bukefalos 28 år!

Poponcini, Nathe, Beris eller Trust

X17

Trådstartare
Halloj!
Jag har det senaste fått upp ögonen för poponcini bett (helt rakt) och gärna så mjukt som möjligt. Dock kostar u detta en slant och jag har inga affärer hemma jag kan testa/känna på ett hos. Hade varit super tacksam om någon hade kunnat ta kort när de böjer sitt poponcini mest för att se hur mjuka de är.
Har även funderat på Beris, Nathe eller Trust, men när jag kände på dessa kändes de väldigt stela. Jag har dock hört från många att Poponcini ska vara riktigt mjuka, så jag tänkte höra med er:
Vilket tycker ni om bäst? Vilket är mjukast? Är Poponcini värt sina 1100kr?
Jätte tacksam för svar!
 
Vet inte vilka du har känt på, men jag vet att flera av modellerna du nämner har olika mjukhetsgrad. Jag har ett Beris, tror att det är "soft" och jag kan böja det helt. Kan inte uttala mig om popocini. Vet att jag klämt på dem men inte reflekterat över böjbarheten.
 
Ja så är det nog för det beris bettet jag kände på var styvt som attan, gick knappt böja alls. Hur upplever du att din häst fungerar på Beris? Skulle du vilja ta kort på ditt Beris när du böjer det? Får man tävla på Beris? (Alltså är det byggt på metall-tråd?)
 
Ja så är det nog för det beris bettet jag kände på var styvt som attan, gick knappt böja alls. Hur upplever du att din häst fungerar på Beris? Skulle du vilja ta kort på ditt Beris när du böjer det? Får man tävla på Beris? (Alltså är det byggt på metall-tråd?)
Jag kan försöka komma ihåg att ta ett kort när jag är i stallet senare. Jag har kimblewickvarianten och således använder jag det bara som hoppbett. Har inte kollat om man får rida på beris i dressyr, men stället mig tveksam till det. Tror inte de får vara böjbara i dressyren, utan endast stumma gummibett tillåts.

Min tjej går väldigt bra på sitt Beris kimblewick. Ett vanligt Kimlewick blev för skarpt, men detta har udden av det. Hon lyssnar bra, men det blir aldrig för skarpt så hon knäpper av, vilket kunde hända tidigare.
 
  • Gilla
Reactions: X17
Va härligt att hon går så bra på det :) Jag satt och kollade nu och funderar på om man ska ha Butterfly eller vanlig mundel? Tror det blir ett Beris för mig, om de är såpass böjbara. :)
 
Jag åkte faktiskt och köpte ett nova igår, ska testa det idag. Kommer ju inte få tävla på det men de är strunt samma, vill ha något som hästen gillar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för tips och erfarenheter kring plastbett från bla. dessa märken? Har köpt ett rakt bett från Trust men tyckte det såg...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Lemeie
·
Utrustning Jag undrar vad ni har för olika erfarenheter och åsikter kring Bomber bits Nathe Beris Poponcini Trust och om ni vet fler specialmärken...
Svar
1
· Visningar
1 665
Senast: kvandi
·
Utrustning Ända sedan jag såg Bomberbits Happy Tounge har jag velat testa något liknande. Har dock inte fått tummen ur utan växlar mellan två olika...
Svar
8
· Visningar
6 155
Utrustning Ville ju ha tag i ett Happy Mouth i 10.5 cm till unghästen men hittade inget i de affärer jag sökte i. Via Buke fick jag dock erbjudande...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: kryptisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp