Monkie

Trådstartare
Försökt hitta men inte hittat riktigt rätt porslin. Hoppas inte mitt arvegods är värt något, eftersom vi använder det till vardags. Nån som har koll?
20210304_181911.jpg
 
Oh, spännande! Hoppas inte att jag misshandlar något värdefullt!

Har massa småassietter, assietter, mattallrikar, halvdjupa tallrikar, heldjupa tallrikar, serveringsfayt, kaffekoppar med fat, lite kannor. Allt efter mormor född 1918.

Personligen tycker jag det är den högsta ynnesten, att använda porslin som en ärvt. Jag har gjort mig av med "fina" kompletta uppsättningar av vad jag tycker skitfult porslin - jag hoppas någon annan älskar dem.
 
Personligen tycker jag det är den högsta ynnesten, att använda porslin som en ärvt. Jag har gjort mig av med "fina" kompletta uppsättningar av vad jag tycker skitfult porslin - jag hoppas någon annan älskar dem.
Håller med! Jag har fått frågan vad det är för porslin och om vi verkligen ska använda /diska/mikra det. Jag brukar säga att mormor velat att jag skulle använda det. ❤️
 
Aha jag tyckte det. Jag fick fram att den heter alp men jag är inte expert bara nyfiken och googlade. Hoppas någon vet.
 
Oh, spännande! Hoppas inte att jag misshandlar något värdefullt!

Har massa småassietter, assietter, mattallrikar, halvdjupa tallrikar, heldjupa tallrikar, serveringsfayt, kaffekoppar med fat, lite kannor. Allt efter mormor född 1918.
Ibland när man letar gammalt porslin så hjälper det att ha ett nummer på dekoren. Kannor och såssnipor är ofta (men inte alltid) stämplade med dekornummer. Sannolikt fyra siffror.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
555
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
340
Tjatter En vän kollar igenom lådor med arvegods, nån som vet vad detta är? 😄 drygt 20 cm lång.
Svar
11
· Visningar
1 013
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
488
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp