Positiva tråden del 2

Jag lyckades få till monteringen av dekalerna. :banana: Ångrar dock lite att jag inte tog silverfärgad text, har insett att det är supersnyggt med vinrött.

IMG_8217.webp

Äntligen hittade jag en julkrans jag gillade. För 2 veckor sen fanns det typ inga med färger jag gillade i dekorationerna. Nu fanns det massor med rätt färger. Lite dyrare än jag hade tänkt mig men stod i beskrivningen att den var designad för att hålla sig fin år efter åt, så får hoppas på att det stämmer.

Försöker lära mig lite finska med duolingo. Det är kul och jag är har hyfsat lätt att lära mig t.ex. ordföljd. Även om inte allt är helt glasklart 😅.
Jag kan lite finska, t.ex. perkele, saatana och ei saa peittä.
Kiitos kahvista ja hyvää iltta tror jag betyder tack för kaffet och god kväll.
:) Hade finska som hemspråk i åk 3 eller 4 men lärde mig inte mycket.

EM-guld i curling till svenska damerna. Nu spelar herrarna final mot Schweiz, hoppas på ett till guld, såklart. Visas på svtplay och svt1.
2-0 till Sverige efter fem omgångar. Ganska jämnt spel, spännande

Lunchen i sjukhusrestaurangen på jobbet kostar 111 kr och är i bästa fall helt okej men oftast uttalat menlös.
Den bästa lokala thai-takeawayen tar 110 kr för de flesta rätter, i portioner stora nog för två rejäla lunchlådor. Så fem thailådor för 550 kr blir, omfördelat, tio grymmegoda lunchlådor á 55 kr. :banana:

En glad person på IKEA ringde mig och ordnade en ny vara pga skador. Kände inte igen numret så tänkte först inte svara men trodde det var fastighetsförvaltningen så svarade. Och så var det en glad människa från IKEA. Blev lite gladare själv av hans positiva attityd. :)

Efter en massa velande hit och dit tog jag mig till slut iväg till Hovstallets julmarknad. Det var massor av folk där så orkade inte kolla så mycket men var in i stallet, paradselkammaren och en vagnhall. Köpte en keramikmugg.
Fick mer ont i rygg, ben och fötter men nån timme efter att jag kommit hem så kändes det ändå rätt bra!
Kommer nog somna ovaggad ikväll.

En till positiv sak: Nästa vecka ska jag träffa min syster och en kusin. Kusinen har jag inte träffat sen ca 2002.

Liknande trådar

• Döden
  • Förkylning/influensa mm
  • DNA
  • Pepptråd, eller hur hanterar man kropppens flyktrespons.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hur parkerar ni?
Tillbaka