Positivt med träningsberoende?

Har pratat med henne igen idag, hon höll kvar vid att det är bra med ett beroende men kunde gå med på att säga vana till mig (kommer med allra största sannolikhet inte ändra sig något). Hon verkar inte vara medveten om att ortorexi finns utan hade nog glatt hejat på någon som hade det till att fortsätta (jag vet inte hur det påverkar personer som har det men kan inte tänka mig att det skulle vara bra).

Finns det något jag kan göra för att få henne att förstå? Känns inte alls bra att hon kan förvärra någons sjukdom.
Tror inte du kan göra något med just henne, men kanske informera rektorn om att läraren säger de här konstiga sakerna?
 
Kan du prata med elevrådet som kan föra det vidare eller prata direkt med rektorn? Eller någon lärare du har bra kontakt med? Det känns jätteviktigt att de ansvariga får vetskap och gör något åt det.
@MiniLi

Hade lägligt nog utvecklingssamtal med rektorn nyss så tog upp det med henne. Hon höll med om att det kunde vara skadligt med en sådan felsägning och skulle prata med läraren om hur hon ska uttrycka sig på ett bättre vis. :up:
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 946
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 969
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 647
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 795
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp