Post som inte kommer

tanten

Trådstartare
Kan jag göra något? I så fall vad?

Förut prenumererade jag på DN. Den kom måndag-torsdag. De flesta fredagar uteblev den. Däremot hade jag fyra tidningar i brevlådan på måndagar.

Så jag slutade med DN. Sedan började jag prenumerera på en endagstidning som kommer på fredagar. Då upphörde posten komma på torsdagar. Så min Dagens Samhälle kom tillsammans med endagstidningen på fredagar.
Detta har pågått några år.

Nu lackade jag ur eftersom det var femte veckan i rad som mn torsdagspost inte delats ut. Ringer posten som frankt förklarar att de inte sitter och håller på någon post.
Nähä? Men varför är det såhär illa då? Var är felet.

Ska jag reklamera varje tidning som kommer för sent? Elle vad gör man? GÅR det att göra något?
 
PostNord lär ju inte får Hederspriset för Årets Företag.

Jag vet inte vad man kan göra. Revolution, kanske? Införa ett hederligt Postverk igen?

(När Tidningsdistributionen inte fungerar, brukar det ju bara vara tillfälligt och då något problem med just det tidningsbudet.)
 
Allt kommer med lantbrevbärare. Tidningsdistribution har inget med det att göra.
(Misstänker att allt skulle kommit punktligt och troget om det vore de).
Aha okej! När jag jobbade som tidningsbud körde vi väldigt mycket "landet" också så jag utgick från att det var deras område. Då vet jag inte faktiskt...
 
Ja vad gör man? Jag påpekade att även Postnord enbart delar ut tre dagar i veckan, nej då inte alls fick jag till svar, de delar ut så fort det finns post. Otroligt märkligt att ingen i hela byn får post tisdag och torsdagar? Jag skulle kunna köpa att just min brevlåda är tom, men att ingen på 11 hushåll skulle få post någon av de dagarna? Japp vi har gått ihop och kollat. :meh: Då är det ändå 5 olika företag också, förutom 11 hushåll.
 
Torsdagar brukar vara reklamdag. Så om du inte har en nej tack till reklam ska den komma så gott som varje torsdag.
 
Torsdagar brukar vara reklamdag. Så om du inte har en nej tack till reklam ska den komma så gott som varje torsdag.
Jag har nej till reklam.

Men det är verkligen inte reklamen jag vill ha. Jag villl ha Dagens Samhälle som är en viktig tidning för politiker och samhällsintresserade.
 
Kan jag göra något? I så fall vad?

Förut prenumererade jag på DN. Den kom måndag-torsdag. De flesta fredagar uteblev den. Däremot hade jag fyra tidningar i brevlådan på måndagar.

Så jag slutade med DN. Sedan började jag prenumerera på en endagstidning som kommer på fredagar. Då upphörde posten komma på torsdagar. Så min Dagens Samhälle kom tillsammans med endagstidningen på fredagar.
Detta har pågått några år.

Nu lackade jag ur eftersom det var femte veckan i rad som mn torsdagspost inte delats ut. Ringer posten som frankt förklarar att de inte sitter och håller på någon post.
Nähä? Men varför är det såhär illa då? Var är felet.

Ska jag reklamera varje tidning som kommer för sent? Elle vad gör man? GÅR det att göra något?
Ja reklamera varje gång tills nån fattar!
 
Kan jag göra något? I så fall vad?

Förut prenumererade jag på DN. Den kom måndag-torsdag. De flesta fredagar uteblev den. Däremot hade jag fyra tidningar i brevlådan på måndagar.

Så jag slutade med DN. Sedan började jag prenumerera på en endagstidning som kommer på fredagar. Då upphörde posten komma på torsdagar. Så min Dagens Samhälle kom tillsammans med endagstidningen på fredagar.
Detta har pågått några år.

Nu lackade jag ur eftersom det var femte veckan i rad som mn torsdagspost inte delats ut. Ringer posten som frankt förklarar att de inte sitter och håller på någon post.
Nähä? Men varför är det såhär illa då? Var är felet.

Ska jag reklamera varje tidning som kommer för sent? Elle vad gör man? GÅR det att göra något?
Jag hade utan tvekan reklamerat varje gång det kommer för sent. Är det enbart en tidning som det krånglar med så kan du höra av dig till de som är ansvariga för den tidningen också, så kan de skälla lite på de som ska dela ut tidningen.
 
Ja vad gör man? Jag påpekade att även Postnord enbart delar ut tre dagar i veckan, nej då inte alls fick jag till svar, de delar ut så fort det finns post. Otroligt märkligt att ingen i hela byn får post tisdag och torsdagar? Jag skulle kunna köpa att just min brevlåda är tom, men att ingen på 11 hushåll skulle få post någon av de dagarna? Japp vi har gått ihop och kollat. :meh: Då är det ändå 5 olika företag också, förutom 11 hushåll.
Samma här. Jag står på ett fält vid vägen där posten passerar, och vet mycket väl att PostNord inte kör förbi varje dag.
 
Oj!

Jag bor ju väldigt glesbefolkat, vi är inte så många fast boende här i trakten.

Men peppar peppar, ta i trä (m.fl. lämpliga uttryck), så kommer faktiskt lantbrevbäraren med posten varje dag...Hoppas det fortsätter så.

Angående tidningar som man inte får, jag har haft ett sådant problem, alltså posten kom, men tidningen ifråga (DN i det här fallet) kom inte med.
Efter att reklamerat "som vanligt några gånger utan annat resultat än framflyttad prenumeration, så tog jag i på skarpen, och då gjorde jag så här:
Jag började med att via lantbrevbäraren ta reda på hur tidningen kom till deras sortering. Sedan ringde och reklamerade, gång på gång, och förklarade noggrant för prenumerationsavdelningen (ett flertal gånger), hur tidningens väg till mig skulle fungera. Det var tydligen olika information avseende distribution eller postutbärning, vilken/vilka sorteringscentraler som måste vara inblandade med mera, som behövde följa tidningen på rätt sätt för att den skulle komma fram till mig.
Efter ett tag, så började det fungera i stort sett prickfritt.
Numera så prenumererar jag digitalt, även om jag hellre skulle ha tidningen på papper, eftersom de höjt priset för oss på landsbygden till smått astronomiska nivåer.

OT:
När DHL, Schenker eller någon annan "pakettjänst", ska komma med något, då blir det alltför ofta total härdsmälta. Vi bor alltså i gränslandet mellan två län. vi bor i ett län, men vårt postnummer hör till grannlänet.

Det resulterar ofta i att "paketen" (det kan vara allt från en liten reservdel som väger ett kilo, till fulla pallar med gods), åker mellan godsterminalerna i de bägge länen, både en och flera gånger, innan de efter visst spårningsarbete från min sida, hamnar här på gårdsplanen. Terminalerna verkar köra något slags Svarte Petter-spel, för att slippa köra ut till min avkrok...
 
Hur har det gått? Får du post alla dagar nu?

Jag har varit i kontakt med postnords kundombudsman om utdelningen här. Gett resultat ett tag iaf
 
Tänkte på den här tråden häromdagen när jag läste att postmord vill slippa leverera post alla vardagar.
 
Hur har det gått? Får du post alla dagar nu?

Jag har varit i kontakt med postnords kundombudsman om utdelningen här. Gett resultat ett tag iaf
Ringde postkontoret.
Jag fick ett surt svar om att de minsann inte satt och höll på nån post. ;)
 
Reklamera alltid alla tidningar som inte kommer innan kl 6! Kan hända att tidningen inte kommit ut till distributören eller att den helt enkelt glömts kvar på utlämningsstället, i så fall ska den ha återrapporterats som saknad av tidningsbudet och distribueras nästa dag.

Har tidningen däremot blivit lagd i fel låda eller helt enkelt hoppats över pga hjärnsläpp hos distributören eller liknande så är det väldigt bra att hen får veta att tidningen uteblivit så hen kan göra rätt nästa dag.

I sällsynta fall så stjäls tidningar men det har jag bara varit med om en gång.

I alla fall där jag jobbar är det ofta som ej lokala tidningar uteblir då vi antingen fått ut för lite eller att de inte kommer alls pga förseningar..

Och tyvärr är det ofta de som är i slutet på distrikten som får lida när man fått ut för lite tidningar.
 

Liknande trådar

Hästvård Har skabb på importerad tinker och veterinär har tagit skrapprover och pälsprover och hittat kvalster. Så jag skulle få någon...
Svar
17
· Visningar
2 630
Senast: Trissa
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 655
Senast: Sar24BB66
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 237
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp