Post till FK

Wille

Trådstartare
Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och jag la samtycket på brevlådan i måndags förra veckan. Ändå fortsätter FK kontakta mig på olika sätt om att jag ska skicka in samtycket. Senast idag fick jag en ny blankett med posten att skicka in. Jag är inte ett dugg pepp på att kosta på ett frimärke till och skicka in en gång till.
 
Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och jag la samtycket på brevlådan i måndags förra veckan. Ändå fortsätter FK kontakta mig på olika sätt om att jag ska skicka in samtycket. Senast idag fick jag en ny blankett med posten att skicka in. Jag är inte ett dugg pepp på att kosta på ett frimärke till och skicka in en gång till.
Jag hade ringt och kollat om brevet har kommit fram!
 
Brukar ringa min handläggare och lämna ett meddelande om att jag vill att hon ringer upp mig.
Funkar utmärkt.
Har inte full koll på vem som är min handläggare. Har två nummer sparade i mobilen till personer på fk men minns inte vem som gjorde vad.
 
Jag ringer kundtjänst. Det brukar inte ta alltför lång tid i kö. Upplever också att de i kundtjänst är betydligt trevligare än handläggarna...
 
Blanketten som kom brevledes efter du skickat in skulle jag med tanke på hur långsam postgången är nuförtiden struntat i (särskilt om du kan se på datum på poststämpel eller brev att de gått omlott).

Har du två telefonnummer så är sannolikheten hög att den du ringer är rätt person. Jag skulle ringt den ena. Är det fel kan hen koppla dig rätt.
 
Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och jag la samtycket på brevlådan i måndags förra veckan. Ändå fortsätter FK kontakta mig på olika sätt om att jag ska skicka in samtycket. Senast idag fick jag en ny blankett med posten att skicka in. Jag är inte ett dugg pepp på att kosta på ett frimärke till och skicka in en gång till.

Ring och kolla.

Jag fick avslagsbeslut idag på ett ärendet trots att jag skickat in ett intyg de begärt. När jag ringde och kollade vad som pågick upptäckte de att de registrerat intyget för en vecka sen men alltså trots det avslogs mitt ärende idag.

(de ordnade enkelt en omprövning så det löste sig).
 
Jag ringer kundtjänst. Det brukar inte ta alltför lång tid i kö. Upplever också att de i kundtjänst är betydligt trevligare än handläggarna...

Det tar jättelång tid nu. De senaste månaderna har fk sparat ner på kundtjänst för att klara sin budget. De har öppet 9-14, förut var det väl 8-17? Så förstå vad många samtal som ska pressas in på kortare tid. Jag har gått från att ringa "för säkerhetsskull" till att ringa om det verkligen krisar, typ.
 
Det tar jättelång tid nu. De senaste månaderna har fk sparat ner på kundtjänst för att klara sin budget. De har öppet 9-14, förut var det väl 8-17? Så förstå vad många samtal som ska pressas in på kortare tid. Jag har gått från att ringa "för säkerhetsskull" till att ringa om det verkligen krisar, typ.
Iofs var det några veckor sen jag ringde, men då kom jag fram på typ tio minuter?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 861
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 712
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 003
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp