Postkandar i bruikskörning?

A

alisson

Förut när jag tävlat i bruksskörning har jag använt mitt vanliga postkandar och ingen har sagt något. Men på SM fick man straff för postkandar?? HAr nån fått det innan? Kan inte hitta någonstans i TR att man ska få straff för det.
//A
 
TR gäller väl inte för brukskörning?
Jag har hört att det är nytt för i år att man inte får ha stång på JUFs tävlingar.
 
Ok, jag hade inte hört det förut. Blev lite förvånad på SM....
Alltså JuF´s TR, dom här små gula häftena. I dom står det inget om att man inte bör ha stång och dom är ju ingen ny upplaga iår :confused:

Hur fick du veta det?
//A
 
Jag fick höra det på fjordriks. Jag har för vana att alltid fråga vilka bett som är tillåtna när det är bangenomgång.. och då fick jag veta att man fick straff för stångbett.
 
Fick tre straffpoäng vid spannkontrollen för brukskörningen, på fjordrix, påpekade då för den som bedömde att jag körde med postkandar.
(Det var himla knepiga halter uppför och nedför på brukskörningsbanan, så stångbettet behvdes för att inte påverka vagnen, vilket ett vanligt bett kan göra, när marginalerna är små (glappet i sele m.m.))
Knepig bana var det, men lärorik, hade två hjärnsläpp, men vem har inte det??
:angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Emiro
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: IngelaH
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp