Postkodlotteriet

aiquen

Trådstartare
Av nyfikenhet ... Jag tycker mig ha märkt att det verkar så vanligt att folk har lotter och när det kommer upp verkar det vara av olika anledningar. Chansen att vinna pengar, förstås, men även för ett sätt att skänka pengar till välgörenhet.

Hur ser ni på det här? Är ni med i Postkodlotteriet? Varför, varför inte?

Hoppas att det är en ok trådstart. Jag har absolut ingenting med dem att göra. ;)
 
Av nyfikenhet ... Jag tycker mig ha märkt att det verkar så vanligt att folk har lotter och när det kommer upp verkar det vara av olika anledningar. Chansen att vinna pengar, förstås, men även för ett sätt att skänka pengar till välgörenhet.

Hur ser ni på det här? Är ni med i Postkodlotteriet? Varför, varför inte?

Hoppas att det är en ok trådstart. Jag har absolut ingenting med dem att göra. ;)

Aldrig. Jag köper en trisslott om året ungefär, i sällskap med min ömma moder.
 
Inte med, undviker generellt alla typer spel med pengar, men särskilt sådana som skickar reklam tills jag kräks!
 
Absolut inte. Vill jag skänka pengar gör jag det direkt till den organisation jag tror på.

Liksom @escodobe blir jag vansinnig på all reklam de skickar och på att de ringer upp mig och vill prångla på mig lotter.
 
Hur ser ni på det här? Är ni med i Postkodlotteriet? Varför, varför inte?
Nej. Det finns så många spelvarianter idag, jag har valt några få som jag satsar på ibland. Lotto, Eurojackpot eller trav. Inte för att chansen att faktiskt vinna är mer än marginell, som bäst, utan helt enkelt för att insatsen berättigar till dagdrömmar som är åtminstone liiitet mer verklighetsförankrade än utan lott. :D
 
Jag hoppas att jag ÄNTLIGEN blivit av med alla utskick från Postkodlotteriet - avskyr det :mad:
Och känner faktiskt inte en enda som är med så vet inte varför folk är det heller.
 
Det känns som att reklamen dyker upp om många andra inom samma distrikt är med i lotteriet? Har fått (adresserad) reklam från postkodlotteriet max två gånger under snart fyra år på samma adress. På min förra adress, där jag inte bodde lika länge, dök det upp reklam mycket oftare.

Är inte med i postkodlotteriet eller köper andra typer av lotter. Pengar till välgörenhet skänker jag på andra sätt.
 
Av nyfikenhet ... Jag tycker mig ha märkt att det verkar så vanligt att folk har lotter och när det kommer upp verkar det vara av olika anledningar. Chansen att vinna pengar, förstås, men även för ett sätt att skänka pengar till välgörenhet.

Hur ser ni på det här? Är ni med i Postkodlotteriet? Varför, varför inte?

Hoppas att det är en ok trådstart. Jag har absolut ingenting med dem att göra. ;)

Är inte med eftersom sannolikheten att vinna en betydande summa är typ mikroskopisk (såklart, annars skulle det ju inte gå runt). Då sparar/investerar jag hellre motsvarande summa per månad. Jag blir mest chockad över att så många som vinner verkar ha två, tre eller typ sju lotter! Måste ju kosta multum per månad. Sen blir de jätteglada om de vinner typ 25000kr. De pengarna skulle de ju snabbt spara ihop om de satte in pengarna på ett konto istället :crazy:
Jag ger ibland pengar till välgörenhet på andra sätt.
 
Nej, eftersom postkodlotteriet skänker stora pengar till the clinton foundation, so no no no.
Även om jag vann 10 000 när jag var med i det i tidernas begynnelse en gång.

Jag lägger kanske 150:- /månaden på trav, eurojackpot och keno. Jag brukar få insatsen tillbaka + mer .
Spelar man inte så vinner man inte.
 
Hehe, inte helt oväntade svar ändå. ;)

Jag har också funderat på det där med vinster. Ibland lottas det ju ut betydande summor men måste man inte ha flera lotter för att komma upp i det? Det måste bli en del pengar i månaden på bara i allra bästa fall någon egen utdelning?

Sedan har jag inte kollat hur fördelningen ser ut angående välgörenhet. Å andra sidan kanske det kan finnas någon poäng i att förena vinstlotteri och välgörenhet? Får det fler att bidra än om det är ren välgörenhetsorganisation?

Jag tycker att en del brukar framhålla det argumentet, att pengarna man betalar gör nytta.
 
Nej, eftersom postkodlotteriet skänker stora pengar till the clinton foundation, so no no no.
Även om jag vann 10 000 när jag var med i det i tidernas begynnelse en gång.

Jag lägger kanske 150:- /månaden på trav, eurojackpot och keno. Jag brukar få insatsen tillbaka + mer .
Spelar man inte så vinner man inte.
Den organisationen ingår inte bland de som får pengar enligt Postkodlotteriets hemsida.
 
Den organisationen ingår inte bland de som får pengar enligt Postkodlotteriets hemsida.
Inte just nu men dessa siffror redovisar de själva. Clinton foundation är för övrigt på mångas shitlist efter deras korrupta hantering av Haiti (och mycket annat)

Clinton Foundation
Förmånstagare mellan: 2013-2017
Total utdelning: 64 000 000 kronor varav 9 000 000 till Specialprojekt

Mellan åren 2007-2013 tog Clinton Foundation emot 58,95 MSEK i projektstöd från Svenska Postkodstiftelsen
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 164
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 518
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 576
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp