Haukur

Trådstartare
Är på jakt efter en korg jag kan hänga på dörren som posten kan trilla ner i. Har nämligen problem med katterna som gömmer mina räkningar:eek:
Eftersom jag bor i hyreslägenhet och dessutom med säkerhetsdörr är något man skruvar upp inget alternativ. Helst skulle jag vilja ha en man sätter upp med magneter. Någon som vet var man får tag på en sån eller blir det till att tillverka egen?
 
Sv: Postkorg

Finns det inget man kan hänga genom postlådan? Har för nig att jag sett sådana lösningar hos folk...
 
Sv: Postkorg

Då kan ju oärliga personer sno posten...
Det enklaste är väl att tejpa fast en påse under inkastet.

TS: Roliga katter du har! :rofl:
 
Sv: Postkorg

Hur skulle de kunna göra det? Det är alltså en korg man hänger på insidan, med krokar genom brevinkastet...

Mina stjäl också posten, men det är mest tidningar som råkar illa ut.
 
Sv: Postkorg

jag tror att posten mycket lätt ramlar ur den där korgen då det inte är något på sidorna.. och lika lätt för katterna att stjäla posten också..
 
Sv: Postkorg

ta en vanlig klädpresentkartong, gör hål på ena storsidan för brevinkastet så att ena kortsideslocket blir ett "brevlådelock".. köp starka magneter att fästa på insidan av kartongen mot dörren..

så det hela ska se ut som en kartong fäst på dörren som täcker brevinkastet..
 
Sv: Postkorg

Hööks/börjes har ju en prylkorg lite stor kanske men billig.
 
Sv: Postkorg

Har nämligen problem med katterna som gömmer mina räkningar:eek:

Har tyvärr inga bra tips men tyckte bara det lät kul! :D Förstår att det inte är så vidare lyckat.. :eek:
För visst, att "skylla" på att katten gömt räkningen så att man inte kunnat betala, låter ungefär som en lika bra ursäkt som när min häst, hrm, ringde upp min tränare.. Vem tror på det liksom, om man inte känner katten/hästen? :cool: :crazy: Inget man tror händer..

Tvinga kisarna att betala.. :angel:
 
Sv: Postkorg

På Ikea finns boxar i olika storlekar. Bara att dra fast med ett par skruv. Annars kan du köpa deras lilla sopsorteringskärl o hänga upp, den har till o med hål att hänga den i, bara att sätta upp skruvar.
 
Sv: Postkorg

citerar Haukur "Eftersom jag bor i hyreslägenhet och dessutom med säkerhetsdörr är något man skruvar upp inget alternativ"
 
Sv: Postkorg

Du kan inte sätta en helt vanlig tvättkorg och luta locket på nåt fiffigt sätt innanför dörren?

Typ en sån här tvättkorg
80301270_m.jpg


Eller skulle det fungera att sätta en sån här på dörren?
47778_PE144251_S3.jpg
 
Sv: Postkorg

:idea: Nu vet jag!!! Ta en stor plywoodskiva/nätgrind och sätt för hela nederdelen av dörröppningen! Då landar posten mellan den o dörren. Gu´ va´smart jag é! :cool: (I dörrkarmen kan man väl skruva?)
 
Sv: Postkorg

:idea: Nu vet jag!!! Ta en stor plywoodskiva/nätgrind och sätt för hela nederdelen av dörröppningen! Då landar posten mellan den o dörren. Gu´ va´smart jag é! :cool: (I dörrkarmen kan man väl skruva?)


:angel: Katter är grymma gymnaster ;)


Haukur.. fråga om du kan få sätta en vanlig brevlåda på väggen bredvid din dörr istället.


Lite OT men posten håller ju på som bäst med att all post ska delas ut i entren.. inget sådan på G för då slipper du fundera.

16%20Ncc%20brevlåda%20utg%20post.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Postkorg

Hmm...jo, jag tänkte på det (haft en akrobat själv :D)...Alternativet är väl att ha en hel innerdörr, den behöver ju inte vá en "riktig" dörr.
 
Sv: Postkorg

Äsch, gör det enkelt för dig. Ta ett örngott eller annan lämplig tygbit, klipp upp ena kortsidan, fålla lite snyggt om du orkar.... eller skippa den biten. Snyggast blir om man lämnar en flärp på ena sidan, som är lite längre än andra sidan. Sen tar du och syr på kardborrband på baksidan på påsen som blir, på den sidan som ska sitta mot dörren. På dörren sätter du kardborrband med klisterbaksida. Gör samma sak på själva postlådeluckan, fäst klisterkardborrbandet på utsidan av luckan, och sy på karborrband på insidan av flärpen. Sen sätter du flärpen på utsidan av luckan.
Tadaaaa :)

När brevis kommer och öppnar luckan, så öppnas även påsen på insidan, posten landar enkelt i tygpåsen på andra sidan dörren. När postis släpper lådan så åker påsen igen. När du kommer hem sen så använder du dig bara av kardborrbandet, lossa antingen på locket eller ta loss hela påsen o ta med o töm inför granskningen.

:)
 
Sv: Postkorg

Tack för alla svaren! Lutar åt något provisoriskt typ kartong som någon tipsade om. Har några riktigt starka (och stora tyvärr) magneter från jobbet som borde funka. Med en kartong gråter ju inte plånboken när (ja när, inte om;)) katterna pajjar den heller:D
Tygpåseiden var också riktigt grym och kanske ett bra alternativ nu när jag fått min nya symaskin:love:
Lite OT men posten håller ju på som bäst med att all post ska delas ut i entren.. inget sådan på G för då slipper du fundera.
Jo det är på G men senast jag hörde något var det tal om 2009-2010 så det blir måååånga försvunna räkningar innan dom kommer upp;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 260
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
991
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 251
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har två katter och jag misstänker att det är just min ena katt som tycker det är en kanonbra idé att ta in levande skogsmöss att...
Svar
0
· Visningar
609
Senast: Daimstruten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp