Postlådan kryper allt närmare!

En inte helt ovanlig lösning är ju att det finns en gemensamhetsanläggning för vägen, och att brevlådesamlingarna ingår i anläggningen som samfälligheten ska förvalta. Då spelar det ju ingen roll vem som äger fastigheten anläggningen finns på, och ersättningsfrågan löstes då lantmäteriet inrättade gemensamhetsanläggningen.

Ingen aning om det är så i ert fall såklart, men rent generellt en rätt vanlig lösning :)
Alltså att det skulle ingå i anläggningsbeslutet att upplåta område för brevlådor? Så kanske det kan vara.
 
Alltså att det skulle ingå i anläggningsbeslutet att upplåta område för brevlådor? Så kanske det kan vara.

Ja precis, men då lär det ju handla om större samlingar av brevlådor, inte bara några stycken. Vanligare lär ju vara att brevlådor inte specifikt nämns i anläggningsbeslutet, men att gemensamhetsanläggningen är fysiskt definierad, brevlådorna sitter inom det området och "verksamheten" tolkas som ok enligt Lantmäteriet.
 
Fast nu får vi bara post varannan dag här så nu borde tidspressen vara mindre.

Nej. För personalstyrkan minskas, rundorna blir längre och postvolymen ökar. Varje dag. Det är ju inte så att vi delar ut all post ena dagen, sitter på rumpan och väntar andra dagen, och så vidare. Post körs fortfarande ut varje dag men på olika rundor. Samtidigt som allt innearbete ska skötas, med eftersändningar, sortering osv. Så nej, tidspressen blir inte mindre.
 
Nej. För personalstyrkan minskas, rundorna blir längre och postvolymen ökar. Varje dag. Det är ju inte så att vi delar ut all post ena dagen, sitter på rumpan och väntar andra dagen, och så vidare. Post körs fortfarande ut varje dag men på olika rundor. Samtidigt som allt innearbete ska skötas, med eftersändningar, sortering osv. Så nej, tidspressen blir inte mindre.
När du säger att postvolymen ökar, så antar jag att du menar paket? För annan post måste väl ändå ha minskat rejält? Det kan gå många dagar emellan att jag får post numera. Räkningarna är till 98% digitala numera, och det är väldigt sällan jag får något annat. Kivra, mejl, osv har tagit över för mig.
 
När du säger att postvolymen ökar, så antar jag att du menar paket? För annan post måste väl ändå ha minskat rejält? Det kan gå många dagar emellan att jag får post numera. Räkningarna är till 98% digitala numera, och det är väldigt sällan jag får något annat. Kivra, mejl, osv har tagit över för mig.
Samma här. Jag får en räkning med post varje månad, allt annat är digitalt. Annars är vår enda post några medlemstidningar, samhällsinfo och lite adresserad reklam.
 
När du säger att postvolymen ökar, så antar jag att du menar paket? För annan post måste väl ändå ha minskat rejält? Det kan gå många dagar emellan att jag får post numera. Räkningarna är till 98% digitala numera, och det är väldigt sällan jag får något annat. Kivra, mejl, osv har tagit över för mig.

Nej, jag menar post. Även om den totala mängden minskat blir det ju dubbelt så mycket som ska delas ut varje dag i och med att varje runda bara får varannan dag.
Paket och varubrev ska ut varje dag om jag förstått det rätt. Och det ökar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 712
Senast: Luff
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp