Postlådor...

iNHALE

Trådstartare
När ett grannskap har gemensam plats för sina postlådor, vems ansvar är det att se till att räcket som postlådorna sitter på blir reparerat/underhållet? Det är fristående villor och inte någon bostadsrättsförening eller liknande. Vad gör man om en granne vägrar samarbeta med övriga? Man kan ju inte direkt kasta deras postlåda i diket.
 
När ett grannskap har gemensam plats för sina postlådor, vems ansvar är det att se till att räcket som postlådorna sitter på blir reparerat/underhållet? Det är fristående villor och inte någon bostadsrättsförening eller liknande. Vad gör man om en granne vägrar samarbeta med övriga? Man kan ju inte direkt kasta deras postlåda i diket.
Jag hade bett de sätta sin på en egen stolpe om det man försökte samarbeta om inte passade.
Eller bett de göra det.
Ansvaret ligger väl på var och en att deras postlådor är tillgängliga för postbilen. Alternativet är ju att sätta sådan som står på en egen stolpe eller sådan typ av låda som står på marken. Och sen slopa räcket.
 

Liknande trådar

Samhälle Vems ansvar faller det på och var vänder man sig? Jag vill ju helst inte betala för något som inte kommit fram. Om det spelar roll har...
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: Migo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i halsen sen mitten av april, jag har varit på vårdcentralen ett antal gånger och igår fick jag komma till...
2
Svar
34
· Visningar
2 152
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp