Postmords fantastiska service!

Det där är verkligen värdelöst! Jag har lagt in så många fakturor som det går så att de kommer direkt till banken eller via mail istället för som brev som skickas med posten för det är helt hopplöst att betala i tid annars men det lär väl knappast gå när det handlar om företag.

Vi fakturerar till 99% via mail och jag tror vi kan få de flesta fakturor vi ska betala via mailen också. Även från stora företag och finansieringstjänster vis exv Nordea.

Visma har också en lösning där kan kan skicka direkt via programmet till mottagaren (om mottagaren har medgivit det).
 
Vi fakturerar till 99% via mail och jag tror vi kan få de flesta fakturor vi ska betala via mailen också. Även från stora företag och finansieringstjänster vis exv Nordea.

Visma har också en lösning där kan kan skicka direkt via programmet till mottagaren (om mottagaren har medgivit det).
Ja och det är ju jättebra! Tänkte mer att det kan vara svårt som företag att kräva det av andra företag. Men man kan ju absolut föreslå det. De enda som inte vill/kan skicka fakturor som mail har för mig varit små företag.
 
Det där är verkligen värdelöst! Jag har lagt in så många fakturor som det går så att de kommer direkt till banken eller via mail istället för som brev som skickas med posten för det är helt hopplöst att betala i tid annars men det lär väl knappast gå när det handlar om företag.

Det är lite detta jag menar. Posten i ett land SKA fungera. Man ska inte behöva lita mer på e-mail och/eller betaltjänster. Just detta är faktiskt inte heller så säkert och det försvinner ständigt mail-fakturor i cyberrymden.

Förr kom posten fram snabbt och till 99,9% om jag inte minns fel, men då var det helt statligt.

Några företag har dessutom gjort affär av detta också. Förr tog man 30 kronor faktureringsavgift, nu vill de att man ska gå in på deras hemsida och HÄMTA sina fakturor istället för att de ska skicka dem automatiskt Per mail. Det krävs både lösenord och användarnamn samt att du ska gå in och kolla på alla dessa leverantörer och se om de fakturerat något.

Det ”bästa” är ändå när företag straffar dig för att du inte vill gå in och hämta fakturorna på deras hemsida men en elektronfakturaavgift på 20 kronor för att de ska maila skiten.
 
Det är lite detta jag menar. Posten i ett land SKA fungera. Man ska inte behöva lita mer på e-mail och/eller betaltjänster. Just detta är faktiskt inte heller så säkert och det försvinner ständigt mail-fakturor i cyberrymden.

Förr kom posten fram snabbt och till 99,9% om jag inte minns fel, men då var det helt statligt.

Några företag har dessutom gjort affär av detta också. Förr tog man 30 kronor faktureringsavgift, nu vill de att man ska gå in på deras hemsida och HÄMTA sina fakturor istället för att de ska skicka dem automatiskt Per mail. Det krävs både lösenord och användarnamn samt att du ska gå in och kolla på alla dessa leverantörer och se om de fakturerat något.

Det ”bästa” är ändå när företag straffar dig för att du inte vill gå in och hämta fakturorna på deras hemsida men en elektronfakturaavgift på 20 kronor för att de ska maila skiten.
Jag håller med dig helt och hållet!
 
Hoppas det kommer fram och inte försvinner spårlöst som mitt! Det jag inte fattar i sammanhanget är varför de har skrivit en avi för hand? I normalfallet får iallafall jag ett sms om att det inte gick att leverera och att jag får ett sms när det finns att hämta hos mitt ombud.
Privat paket och tanken skulle nog leveras i brevlådan och så får lapp istället (kan va förstort kanske). Har vart med om förut när bud har kommit och jag inte varit hemma, kan va så också :)
 
Privat paket och tanken skulle nog leveras i brevlådan och så får lapp istället (kan va förstort kanske). Har vart med om förut när bud har kommit och jag inte varit hemma, kan va så också :)
Vi har lantbrevbärare och då ska de inte göra så. Går ett paket inte i så skickas sms om att jag får hämta det hos ombud eller om det är någon av de bra brevbärarna som är måna om att göra ett bra jobb så ringer de på. Vi har dessutom en så stor brevlåda att paket som kan skickas som brev lätt går i. Det förklarar dessutom inte varför mängder av försändelser inklusive mitt som skulle ankommit utlämningsstället den 23 december är spårlöst försvunna.
 
@TinyWiny ska ta en sväng till ombudet på tisdag och se kommit. Bara mina gissningar att de gjort så. Har vanlig plåtbrevlåda så borde gå i om inte sambons familj skicka nått jättestort.
Har vanlig brevbärare om det gör någon skillnad.
 
@TinyWiny ska ta en sväng till ombudet på tisdag och se kommit. Bara mina gissningar att de gjort så. Har vanlig plåtbrevlåda så borde gå i om inte sambons familj skicka nått jättestort.
Har vanlig brevbärare om det gör någon skillnad.
Ja jag vet inte om det är någon skillnad. Jag vet inte heller vem avsändaren är vilket försvårar eftersom posten vill att avsändaren ska reklamera.
 
Fick svar från Postnord:
”Dem flesta transporterna mellan terminaler går med tåg, vi flyger en del post till Umeå men blir mindre och mindre flyg för att nå våra miljömål.”

Det är Umeå som är närmaste sorteringsterminal för post till/från Norrbotten.
 
Jag fick ett fantastisk svar idag angående min försvunna försändelse.
"Jag ber om ursäkt för att du fått vänta på svar från oss. Vi är medvetna om att vi inte uppfyller våra svarstider och arbetar med att korta ner dem.

Brev som är för stora för att delas ut i postlådan aviseras på detta sätt (alltså med skriven avi, min notering), vi kan inte söka en försändelse med detta id nummer."

Under står det; "Vi levererar."
Ska man skratta eller gråta? Senast idag fick jag en elektronisk avisering om att de inte kunde levererar ett brev.

En sak är ju iallafall säker. Om man betalar postmord för att de ska leverera en försändelse så får man hoppas att man har turen på sin sida så att det också levereras.
 
Jag fick ett fantastisk svar idag angående min försvunna försändelse.
"Jag ber om ursäkt för att du fått vänta på svar från oss. Vi är medvetna om att vi inte uppfyller våra svarstider och arbetar med att korta ner dem.

Brev som är för stora för att delas ut i postlådan aviseras på detta sätt (alltså med skriven avi, min notering), vi kan inte söka en försändelse med detta id nummer."

Under står det; "Vi levererar."
Ska man skratta eller gråta? Senast idag fick jag en elektronisk avisering om att de inte kunde levererar ett brev.

En sak är ju iallafall säker. Om man betalar postmord för att de ska leverera en försändelse så får man hoppas att man har turen på sin sida så att det också levereras.

Jag reagerade också på deras "motto". Den svider i ögonen liksom, speciellt när man frågar efter sitt paket och de skriver att de inte kan leta upp enstaka paket fysiskt och minsann kommer det att hamna hos leverantören igen om det "kommit bort" hos dem.
Varför har man då tracking-nummer?
 
Jag reagerade också på deras "motto". Den svider i ögonen liksom, speciellt när man frågar efter sitt paket och de skriver att de inte kan leta upp enstaka paket fysiskt och minsann kommer det att hamna hos leverantören igen om det "kommit bort" hos dem.
Varför har man då tracking-nummer?
Verkligen!!!
 
Vet nog varför blev en lapp att hämta hos ombudet. :idea:

Och den hade dykt upp.. puh
 

Bifogade filer

  • 20210119_151037.jpg
    20210119_151037.jpg
    382,5 KB · Visningar: 153
Jag fick ett fantastisk svar idag angående min försvunna försändelse.
"Jag ber om ursäkt för att du fått vänta på svar från oss. Vi är medvetna om att vi inte uppfyller våra svarstider och arbetar med att korta ner dem.

Brev som är för stora för att delas ut i postlådan aviseras på detta sätt (alltså med skriven avi, min notering), vi kan inte söka en försändelse med detta id nummer."

Under står det; "Vi levererar."
Ska man skratta eller gråta? Senast idag fick jag en elektronisk avisering om att de inte kunde levererar ett brev.

En sak är ju iallafall säker. Om man betalar postmord för att de ska leverera en försändelse så får man hoppas att man har turen på sin sida så att det också levereras.
Nu har jag fått veta vad felet är och det tack vare att den andra handskrivna avin också kom som notis i postnordappen. Mitt utlämningsställe har scannat in fel kod så därför går försändelsen inte att söka efter. Försändelsen som skulle gå att hämta den 23 december är dock alltjämt borta.
 
Jag beställde det sista pusslet som fanns i lager av en sort jag velat ha länge. Företaget hade skickat enligt dem själva, jag fick faktura och kollinr. Tror ni inte postmord lyckas sjabbla bort paketet? :rage: Posten och företaget "skyller på varandra" dock så det är svårt att veta om det faktiskt är postens fel eller om det är så att inlämningen av paketet inte funkat från företagets sida. Bara ett pussel så inte hela världen, men så himla onödigt, och struligt att få pengarna tillbaka!
 
Schenker skulle levererat en försändelse till mig igår. Stod som "på väg till kund" i 7 timmar, sen ändrades det plötsligt till "kunde ej levereras". Ringde dem. Tydligen hade dagen tagit för lång tid så transportören sket i min leverans. Nästa leveransdag? Onsdag nästa vecka. Kunde jag hämta på deras lager? Nej, för det var avsändaren tvungen att godkänna. Inte så lätt, Fredag eftermiddag.

Jävla klåpare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp