Modig_Korn

Trådstartare
Två frågor poppade upp i mitt mycket lilla huvud på väg hem från havet för någon dag sedan angående potatis.

1. Varför får potatisar blommor? De förökar väl sig alldeles förträffligt via rotknölarna :crazy:

2. Hur smakar honung enbart gjord på pollen från potatisblommor? :D
 
Sv: Potatis

Potatisen blommar för att vi ska veta på ett ungefär när det är dags att ta upp den! Så klart! :D :angel:
 
Sv: Potatis

Då kan jag lägga till ytterligare en fråga i tråden, om jag får?

Blommar inte alla potatissorter? Jag satte potatisen den 1 maj, och har hittills inte sett mer än några få blommor på EN planta. Trots det testade jag att börja ta upp potatis för ett par veckor sedan - stora, fina potatisar :)! Men varför inga blommor på plantorna :confused:?
 
Sv: Potatis

Ytterligare en anledning kan vara att frön sprider sig på större område än knölarna under jord.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 107
Senast: Skjøldur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 008
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 368
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp