Galant

Trådstartare
Jag har under en tid känt att min häst varit lite matt. Glad och framåt men det har varit som högst växeln saknas. Släppte vinterpälsen senare i våras och nu sätter han björnpäls vilket aldrig brukar ske så här tidigt. Han har hunnit bli 17 år, fattar inte att tiden går så fort, han var ju nyss unghäst, så jag bad veterinären ta ett PPID test och det kom tillbaka positivt så nu väntar medicinering. Min kunskap om PPID är begränsad så ni som har kunskap och erfarenhet; Vad är era bästa tips och vad ska jag hålla ett extra öga på?
 
Om du är registrerad på Facebook finns där en grupp, Equine PPID (Cushings), som har mycket vettig information.
Där rensas bland inläggen och det dokumenteras gällande olika mediciner, biverkningar, rekommenderad foderstat osv.
Jag är dessvärre ingen Facebook vän. Får kanske ompröva det beslutet om det finns en bra grupp där. Tack för tipset :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 774
Senast: Dimmoln
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 122
Hästvård I höstas fick min ena ponny fång (sto, då 9 år, connemara). Hon repade sig ganska fort, och efter fem-sex veckor efter det akuta skedet...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 145
Senast: Speedway
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp