Praktikplats i tyskland

C

Crazyy

Hur kan man få tag på en praktikplats inom trav i tyskland? Dottern utbildar sig till travtränare och tyckte att det kunda vara intressant att göra ena praktiken/ APUn i tyskland för att se om det är någon större skillnad mellan länderna. Det är ingen panik eftersom det inte ska vara förrän nästa år men det gäller ju att ha allt klart (och kanske hälsat på) i tid. :confused:
 
Enklast är väl att leta upp stora travstall i Tyskland och sen höra med dem om det är okej. Tyskarna brukar älska svenskar eftersom vi är så bra med hästar så det borde inte vara något större problem.
Tyvärr känner jag bara till hopp- och dressyrstall i Tyskland, men det borde gå att hitta genom en sökning på nätet, eller någon på skolan kanske kan hjälpa till?

Det är en underbar erfarenhet att få jobba i ett annat land, hoppas din dotter kommer iväg till slut!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 784
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 323
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp