Praktikplats innan utbildning?

H

HillsDouble

För att kunna söka hippologen måste man ju ha praktik i 4-6 mån. Är det ngn som har tips på bra praktikplatser eller har erfarenhet om hur man ska komma till ett bra ställe?
Hur har ni gått tillväga när ni sökt och vilka krav har ni ställt på praktikplatser ni varit på?


"Att älska är att våga förlora fotfästet för en stund, att inte ha älskat är att fölora sig själv"
 
Jag har för mig att www.ridsport.se har en lista på dom som är godkända av HYN (häst och yrkes nämden)

Gå in och kolla.

//Becky
 
Kraven för godkänd praktik för hippologen är ju för i år.

4 månader på praktikplats godkänd av HYN
och 6 månader i egen eller annans verksamhet

så i det stora hela så kan du ju praktisera nästan var som helst!! (beroende på vad man har för egna krav.)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 165
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 824
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp