Bukefalos 28 år!

Prat att somna till

Trissa

Trådstartare
Vi funderar på att börja lyssna på något för att kunna varva ner och somna på kvällarna, har ni några bra tips? Gärna som finns på Storytel. :)
 
Mamma berättade om något på storytel som Mikael Persbrandt hade spelat in. Något som var tänkt att somna till, fungerat bra för henne, jag har inte testat än.
 
Stephen Frys inläsning av Harry potterböckerna är ju lite av en modern klassiker. Han har en väldigt lugn och behaglig röst.

Själv tycker jag det viktigaste med insomningsprat är att man hört det förr. Alternativt att det är så tråkigt att man inte bryr sig. Huvudsaken är att man inte är brydd om vad som kommer sen. Jag lyssnar på ett tv-program jag har sett hundra gånger innan. Det är rätt flamsigt och roligt men i och med att jag sett det så många gånger så känns det familjärt och jag kan somna ifrån det utan problem. Sen går det att bringa sig själv genom att koppla ihop sömn med ett visst ljudspår och därmed lura hjärnan till att stänga ner.
 
Vi funderar på att börja lyssna på något för att kunna varva ner och somna på kvällarna, har ni några bra tips? Gärna som finns på Storytel. :)

Historiepodden! De är jättemysig att lyssna på men lite för långrandiga för min smak så jag slutar liksom lyssna efter ett tag. Vet inte om den finns på storytel men har hittat den på alla gratis pod-appar jag testat.
 
Stephen Frys inläsning av Harry potterböckerna är ju lite av en modern klassiker. Han har en väldigt lugn och behaglig röst.

Själv tycker jag det viktigaste med insomningsprat är att man hört det förr. Alternativt att det är så tråkigt att man inte bryr sig. Huvudsaken är att man inte är brydd om vad som kommer sen. Jag lyssnar på ett tv-program jag har sett hundra gånger innan. Det är rätt flamsigt och roligt men i och med att jag sett det så många gånger så känns det familjärt och jag kan somna ifrån det utan problem. Sen går det att bringa sig själv genom att koppla ihop sömn med ett visst ljudspår och därmed lura hjärnan till att stänga ner.
Ja, jag har Harry potter eller omöjlig ingenjörskonst på SVT om jag sover med partnern.
 
Jag somnar gärna till P3 Dokumentär, P3 Historia och ibland Creepypodden. Den sistnämnda lyssnar jag helst i stallet eftersom den stundtals kan vara läskig.
 
Vi funderar på att börja lyssna på något för att kunna varva ner och somna på kvällarna, har ni några bra tips? Gärna som finns på Storytel. :)
Agatha Christie!! Mitt ständiga go to på Storytel. Väldigt mysiga och sövande.
 
Jag har ett par radiodokumentärer som jag laddat ner och kör på repeat. Jag kan dom utantill men det är liksom hela grejen 😴
 
"Så funkar det" med Anders och Måns. Finns på p1 pod, gratis, många många avsnitt. Bra kvalitet, gemytligt och skönt att varva ned till.
 
Snedtänkt med Kalle Lind somnar jag bra till förutom när David Nessle är gäst. Han är alldeles för rolig och det är svårt att somna skrattande. Finns på SR play
 
Du kanske bara vill ha svenska poddar, annars rekommenderar jag Sleep with me av Drew Ackerman.
Hans röst är väldigt låg och behaglig och hans berättande är gjort för att tråka/trötta ut dig genom massor av sidospår osv.
 
Jag somnar alltid till 22-ekot. Kanske för kort för många, men för mig passar de 10 minutrarna precis lagom att somna till.
Min sambo tyckte dock det var jättekonstigt när vi började träffas, men det må väl så vara då :D
 
Jag somnar till podden No such thing as a fish typ varje kväll, lyssnar på Spotify men tror även de har avsnitt på sin hemsida :)
 
Jag brukade somna till Hitchhikers Guide to the Galaxy, den gjordes ju för radio ursprungligen så är snäppet bättre än en audiobok. Problemet är att jag somnade jämt mitt i och eftersom jag inte kom ihåg var jag var så fick jag börja från början varje kväll :rofl: . Till slut tröttnade jag lite på...

“Far out in the uncharted backwaters of the unfashionable end of the Western Spiral arm of the Galaxy lies a small unregarded yellow sun. Orbiting this at a distance of roughly ninety-eight million miles is an utterly insignificant little blue-green planet whose ape-descended life forms are so amazingly primitive that they still think digital watches are a pretty neat idea.”
 

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 617
Senast: Cattis_E
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Angel
·
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 300
Fritid Har ni tips på en bra solcellradio, gärna med usb för laddning av moiltelefon (om det finns en sådan funktion)? Tänkte att det kunde...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp