prata med hästar

Sv: prata med hästar

måste bara säga att boken i fråga är väldigt intressant, lärorik och inspirerande! Oavsett om hon kan prata med hästar eller inte. :bump:
 
Sv: prata med hästar

klart man inte kan prata med hästar...enda språk dom har är kropps-språket..o de kan man lära sig o tyda...så är det..
 
Sv: prata med hästar

även här skrev jag i tidigare inlägg att jag också haft det och förklaringar til varför jag tror det är så.
 
Sv: prata med hästar

MrsScabtree skrev:
När ursäktade jag mina åsikter? Jag vill fortfarande veta vad som verkligen hände i programmet. att mitt inlägg är borttaget är lite synd tycker jag. Hur ska man annars få veta. Är väldigt upprörd fram tills jag fått en god förklaring. Vilket det inteverkar som att jag kommer få.. :(
När skrev jag att du hade ursäktat dina åsikter? :confused:
jag vill bara vara tydlig med att jag inte kritiserdae dem, inte ens sa emot dem...
Det var inte jag som tog bort ditt inlägg, men jag tycker ingen ska behöva besvara någon fråga den inte vill besvara på ett öppet forum... Vill du ha svar, rekommenderar jag PM-Knappen... och sen att du ska respektera om vederbörande inte vill svara dig...
 
Sv: prata med hästar

ok missuppfattade då..ang det andra ,ja kanske jag ska respektera. är bara lite fundersam över varför jag inte får svar... :angel: Men men!
 
Sv: prata med hästar

och jag skrev att hon gärna fick svara privat också om du missade det. Jaja. Jag har fått mitt sagt iaf. :d
 
Sv: prata med hästar

Fick den boken i present idag (från en jag räknat foderstater åt :p :) )
så nu ska här läsas. Får se vad jag tycker om den.
 
Sv: prata med hästar

Nej, den känns bara bluff och båg. Som att hon först läst ren fakta och sen kokat ihop någon historia runt det.
Inget för mig.
 
Sv: prata med hästar

Ja, så kände jag också. Letade genst reda på boken (Tamara Baltzars bok menar jag alltså. "Konsten att tala med hästar" har jag också läst och den tyckte jag var jättebra! :) )efter att jag läst den här tråden. Jag tror på att man kan kommunicera med djur - men jag tror inte på TB. Hennes bok var inte trovärdig. Hon hade inte korrekturläst ordentligt, och rört ihop det så att vissa saker inte stämde med sådant hon skrivit tidigare. Sånt gör alltid dåligt intryck på mig, jag tycker det är slarvigt. Ska man ge ut en bok måste man faktiskt se till att ha sin story straight. Men framförallt var allting så väldigt tillrättalagt. Varje liten hästberättelse passade precis ihop med något pedagogiskt avsnitt om hästens flockbeteende eller något annat - det var mer en dramatiserad "faktabok" än en samling sanna upplevelser. Det stod en del intressanta saker i den, för all del, jag tyckte bara inte att den kändes äkta alls. :smirk:
 
Sv: prata med hästar

Mariell skrev:
Varje liten hästberättelse passade precis ihop med något pedagogiskt avsnitt om hästens flockbeteende eller något annat - det var mer en dramatiserad "faktabok" än en samling sanna upplevelser.

Precis vad jag menade :bow:
 
Sv: prata med hästar

Jag tror att det var den kvinnan som jag såg på TV 3 program Insider.Vilken dåre,hon ljög som en häst travar!
Det kanske finns människor som kan "tala" med hästar,men det kan definitivt inte Tamara B iallafall.
Det programmet var faktiskt mycket otäckt,dem där "häst viskarna" lurade små tjejer att svälta sina hästar mm.
 
Sv: prata med hästar

ja det var riktigt intressant att se.
jag var total såld jag med när jag läst boken. när jag sedan såg programmet kunde jag inte annat än skratta åt hennes bortförklaringar. :rofl:
 
Sv: prata med hästar

imse skrev:
måste bara säga att boken i fråga är väldigt intressant, lärorik och inspirerande! Oavsett om hon kan prata med hästar eller inte. :bump:

Jag håller med dig, skitsamma om hon kan eller inte, boken är jättebra. Dessutom vet jag att hon varit på våran ridskola och pratat med en av lektionshästarna för länge sen, o de "funkade" eller vad man ska säga
 
Sv: prata med hästar

CeciliaHeikne skrev:
Har precis läst ut boken hästar berättar av Tamara Baltzar. Och nu är jag totalt övertygad om att vissa människor fått gåvan att kunna förstå och kommunicera med djur.

Jag blev helt berörd av den där boken. Den beskriver både hemska och underbara saker och hur fel vi människor igentligen hanterar våra hästar men hur tålmodiga och kärleksfulla dom är som står ut med det bara för att dom älskar oss.

Usch jag grät säkert 10 gånger idag bara.. Har lärt mig så otroligt mycket av den där boken och jag rekomenderar den varmt. Och hoppas att alla läser den. För det har iaf givit mej HUR MYCKET SOM HELST. och jag tror jag och min häst kan ha mycket mycket nytta av det här.


Själv tror jag att hon bluffar..men vissa saker tycker jag att hon har rätt i ..(tex om travet).
Men läs boken "lyssna när djuren talar" av Mia någonting..
Verkar mycket bra och att det är på "riktigt"..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering En svamlig tråd, men jag måste ventilera lite då jag börjar ge upp hoppet och se sklat som sista utvägen. Jag googlade lite på ev...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 650
Senast: sirpa40
·
Hundavel & Ras Jag såg en gång ett tv program som handlade om detta och de satte in hunden i ett nytt rum den inte hade vart i och tittade på hur den...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Red_Chili
·
E
Hästvård Min häst har alltid varit lite speciell, han tycker inte om när det är mycket folk och spring omkring honom, har är sur och vrång runt...
Svar
10
· Visningar
2 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp