Prata med någon

Jag pratar regelbundet med en psykoterapeut genom digitalt röstsamtal. Det är 25 min per gång och kostar ingenting. Vet dock inte hur snabbt det går att få en tid om du behöver prata på en gång.
 
Jag pratar regelbundet med en psykoterapeut genom digitalt röstsamtal. Det är 25 min per gång och kostar ingenting. Vet dock inte hur snabbt det går att få en tid om du behöver prata på en gång.
Är det via Mindler?

Jag har ju en psykologkontakt men vi ses inte förrän på fredag. Kontakten är dessutom på väg att upphöra då jag ska börja i terapi för min blodfobi. Så då försvinner utrymmet att prata om sånt som är jobbigt i livet.
 
Är det via Mindler?

Jag har ju en psykologkontakt men vi ses inte förrän på fredag. Kontakten är dessutom på väg att upphöra då jag ska börja i terapi för min blodfobi. Så då försvinner utrymmet att prata om sånt som är jobbigt i livet.
Nej, det är Pratamera.
 
Är det via Mindler?

Jag har ju en psykologkontakt men vi ses inte förrän på fredag. Kontakten är dessutom på väg att upphöra då jag ska börja i terapi för min blodfobi. Så då försvinner utrymmet att prata om sånt som är jobbigt i livet.

Varför kan/får du inte ha vidare kontakt med psykologen för allt annat jobbigt, som inte hör ihop med blodfobin?
 
Varför kan/får du inte ha vidare kontakt med psykologen för allt annat jobbigt, som inte hör ihop med blodfobin?
Har inte riktigt koll på varför, men man ska tydligen inte ha två kontakter samtidigt. Men den nya terapeuten är egentligen bara ett sätt att fasa ut mig från psykiatrin. Jag får 20 gånger eller max 40 gånger om det anses att jag har behov av det. Sen förväntas jag klara livet på egen hand. Och jag känner att jag inte gör det. Och boendestöd blir ju liksom bara sur om jag vill ha deras hjälp. Har liksom hela tiden näsan nätt och jämt över vattenytan. Känner att jag inte orkar ha det så här.
 
Hittade en stödlinje som öppnar klockan 18. Får vänta till dess och ringa då.
Det gick så klart inte att komma fram. Ringde precis när de öppnade och det gick ganska många signaler innan jag fick meddelandet att de inte kunde ta emot mitt samtal och bad mig ringa senare. De är väl lika belastade som jourhavande medmänniska. Man kommer sällan fram överhuvudtaget.
 
Det gick så klart inte att komma fram. Ringde precis när de öppnade och det gick ganska många signaler innan jag fick meddelandet att de inte kunde ta emot mitt samtal och bad mig ringa senare. De är väl lika belastade som jourhavande medmänniska. Man kommer sällan fram överhuvudtaget.
Jag kom fram. Men det gav inget. Jag pratade med en man som inte ens trodde att min depressionsdiagnos var rätt.
 
Om det är på den nivån, kan du ringa psykakuten? Har för mig att vänner kan ringa och prata (alltså inte som ett vanligt psykologsamtal, men ändå). Kanske det går att bli hänvisad därifrån, eller få möjlighet att komma dit?
Det är väl inte riktigt på den nivån, utan mer "fan vad livet är kämpigt" och sen blev det extra jobbigt när boendestöd blev sur och tyckte jag borde bo på ett boende för att det är så kämpigt att få vardagen att gå runt. Boendestöd tänkte tydligen inte alls tanken att de skulle hjälpa mig nu när mitt jobb tar slut och jag kommer att vara hemma på dagtid när de jobbar. Jag blev upprörd och avslutade samtalet. Fick nog lite ångestpåslag också.
 
Det är väl inte riktigt på den nivån, utan mer "fan vad livet är kämpigt" och sen blev det extra jobbigt när boendestöd blev sur och tyckte jag borde bo på ett boende för att det är så kämpigt att få vardagen att gå runt. Boendestöd tänkte tydligen inte alls tanken att de skulle hjälpa mig nu när mitt jobb tar slut och jag kommer att vara hemma på dagtid när de jobbar. Jag blev upprörd och avslutade samtalet. Fick nog lite ångestpåslag också.
Hur länge är du beviljad boendestöd?
 
Det är väl inte riktigt på den nivån, utan mer "fan vad livet är kämpigt" och sen blev det extra jobbigt när boendestöd blev sur och tyckte jag borde bo på ett boende för att det är så kämpigt att få vardagen att gå runt. Boendestöd tänkte tydligen inte alls tanken att de skulle hjälpa mig nu när mitt jobb tar slut och jag kommer att vara hemma på dagtid när de jobbar. Jag blev upprörd och avslutade samtalet. Fick nog lite ångestpåslag också.
Hur ser det ut med jourhavande präst då? Blir kanske lite mindre fokus på diagnoser hit och dit utan mer någon som kan lyssna och prata med dig på ett annat plan? Man behöver ju inte vara troende för att prata med en präst 🙂 Och kombinera de samtalen med att skriva här.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 813
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag har fått ont i en arm. Trodde först det var träningsvärk, men när det inte gått över på över två veckor kontaktade jag vården. Jag...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
5 678
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526
Kropp & Själ Jag funderar på det här med att ge och få bekräftelse. Jag blir lite förvånad över när jag läser att man ska kunna kommunicera till en...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
11 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp