Prata om omöjliga saker

Dethär är både att jag vill skriva bara och vill fråga om tips eller hur jag ska säga. Och en sak till men kommer skriva det senare. Och det kommer bli om jobbiga saker så läs inte ifall ni tycker det är jobbigt!
Men iallafall så som ni nog vet ifall ni läser här så har ju jag endel problem. Alltså att jag har eller har haft anorexi beror på hur man räknar. Men det och deprission och att jag har försökt dö flera gånger. Och det har hänt flera olika jätte jobbiga saker för mig och så. Allt det vet ju säkert många här om och mina föräldrar och alla personalen på bup och ja många bara. Och senaste tiden så har jag ju mycket mera ofta kunnat säga tillexempel om nånting är jätte jobbigt eller att jag har massa dåliga tankar. Så vissa såna saker är väl bättre.
Men sen som inatt så försökte jag typ ta självmord fast hann inte och vågade inte innan det var försent. Och det är en sån sak att jag KAN INTE förklara allt varför. Alltså fast att jag vet flera andledningar så kan jag inte säga det och förklara för NÅN alltså inte mamma eller pappa eller nån personal eller skriva till nån eller nåt sånt.
Så vissa tillexempel händelser och saker som kanske nån har sagt eller skrivit och så. Så typ sitter det fast i mitt huvud och upp repas helatiden och blir jätte neggativt och att jag VET att jag nog skulle behöva få ut det men om vissa saker bara inte går alls. Vad kan man göra då?
Som tillexempel så kanske vissa säger skriva men jag kan inte få ordning på orden så jag kan skriva om det heller. Och rita så kan jag inte rita det. Så jag vet inget sätt som jag kan få ut dom sakerna men ändå så fattar jag att jag nog skulle behöva. Men om det bara inte GÅR.
Men kan inte ha dom tankarna och sakerna i huvudet heller så bara växer dom och blir som med monstret så det tar över exakt ALLT. Och det blir som en dålig cirkel att allt sånt tar över mer och mer så tillslut står jag inte ut så försöker jag dö. Så blir det extra vak och mamma och pappa blir mera oroliga och arga och ledsna och allt sånt. Och allt blir ännu mera jobbigt och då är dom om man säger förbjudna sakerna så blir det ÄNNU starkare och ja ni kanske fattar.
Så liksom jag VILL få bort sånt från huvudet men jag KAN inte. Så hur gör man då?
Och sen den sista saken jag vill skriva så kommer det låta jätte knäppt men mamma brukar läsa vad jag skriver här så ifall hon läser dethär så kanske hon iallafall fattar lite hur det är som jag inte KAN förklara och inte kan visa liksom till henne eller pappa eller läkaren eller NÅN. Så kommer ändå inte kunna förklara om dom förbjudna sakerna och tankarna men dom kanske fattar iallafall liiite mer om dom vet att det är såna saker liksom.
Men ja om nån har nåt tips så vore det snällt men fattar att det är jätte svårt också. Så det gör inget om ingen har båt tips eller så alls utan jag fattar det.
 

När du är hemma; försök att fokusera på stallet och hur mysigt du ska ha det där. Gosa ner näsan i Bs päls och försök att njuta av tiden med djuren istället för att tänka på allt det jobbiga. Det är jättesvårt, jag vet. Men du kan ju försöka ha det med i bakhuvudet. Heja dig! ❤️
 
Jag klarade iallafall att åka hem ett tag idag och sen stallet så det borde väl ändå räknas som en okej dag liksom. Och borde tänka då att jag klarade flera saker men känns som liksom jaha jag klarade att vara hemma i mindre än en timme liksom. Det borde INTE vara nåt problem ALLS så känns så dumt att se det som en jätte possitiv sak liksom.
Men iallafall så skulle jag förklara en sak för mamma och pappa och då typ behövde jag säga en sak om äckel händelsen i våras. Som jag inte vill prata om med dom egentligen men har ändå det jätte mycket i huvudet nu så behövde ändå liksom. Men ja det blev ju jobbigt såklart och jag vill inte att dom också ska bli typ påminda om den saken bara för jag av nån andledning har det i huvudet helatiden nu. För känns så jobbigt om jag säger nånting om det så mår dom också kanske dåligt för det och att det typ kommer upp i tankarna igen. Så får jag dåligt samvete för det och att jag borde sluta tänka på det bara och inte säga nånting som handlar om det alls men det kommer typ som vågor som det är jätte starkt.
 
Bra jobbat ändå! Fast det var jobbigt, tog du dig igenom det. Nu klarade du att vara hemma en stund och att vara i stallet. Någon annan dag kanske du finner orden/orken/modet att berätta för mamma och pappa om det där jobbiga. Eller så skriver du en berättelse och visar dem? Eller ritar en teckning?
 
Försök minnas att dina föräldrar är vuxna och kan hantera sina känslor. Du behöver inte ta ansvar för vad de kanske känner.
Även om det känns jobbigt inne i dig, så klarar dina föräldrar av sina känslor i alla fall. :heart

Försök göra något lite mysigt i kväll, kanske titta på något på tv?

Har du tittat på Sweden International Horse Show på tv? Kanske det kan vara något för dig?
 
Försök minnas att dina föräldrar är vuxna och kan hantera sina känslor. Du behöver inte ta ansvar för vad de kanske känner.
Även om det känns jobbigt inne i dig, så klarar dina föräldrar av sina känslor i alla fall. :heart

Försök göra något lite mysigt i kväll, kanske titta på något på tv?

Har du tittat på Sweden International Horse Show på tv? Kanske det kan vara något för dig?
Jag vet men vill ändå inte säga eller göra saker så dom kanske blir ledsna eller nåt sånt i onödan liksom. Men jag vet att dom klarar det liksom men känns ändå inte bra att vara andledningen att dom kanske har jobbiga känslor.
Jag har kollat lite från sihs och tror det skulle vara från hoppningen ikväll också. Men den börjar 21 och ungefär då brukar jag gå och lägga mig så får se ifall jag kollar ett tag kanske eller så kollar jag på hela. Men ja kollar lite från sihs iallafall!
 
Jag kollar på hoppningen nu och alltså det är väl kul att kolla på det. Men är jobbigt också för blir typ ledsen och bara tänker på hur mycket jag har missat med O och som jag missade med C liksom. Och typ som när Malin och Stephanie rider så dom verkar ha sååå himla mycket koll på exakt ALLT och gör typ allt perfekt verkar det som. Och jag kommer aldrig kunna bli så bra. Men alltså menar inte att jag jämför mig med dom på den nivån men bara att jag aldrig kommer vara i närheten så bra som dom.
Men kommer nog vara mest jobbigt imorgon när det är prins carl philips pris men ändå kul att kolla på det också.
 
Jag kollar på hoppningen nu och alltså det är väl kul att kolla på det. Men är jobbigt också för blir typ ledsen och bara tänker på hur mycket jag har missat med O och som jag missade med C liksom. Och typ som när Malin och Stephanie rider så dom verkar ha sååå himla mycket koll på exakt ALLT och gör typ allt perfekt verkar det som. Och jag kommer aldrig kunna bli så bra. Men alltså menar inte att jag jämför mig med dom på den nivån men bara att jag aldrig kommer vara i närheten så bra som dom.
Men kommer nog vara mest jobbigt imorgon när det är prins carl philips pris men ändå kul att kolla på det också.
Måste du bli lika bra som dom? Om inte; skit i det. Har du den ambitionen ? Satsa då! Då har du en plan, ett mål att sträva efter här i livet ❤. Den enda som kan begränsa dig är du, ingen annan :). Ge aldrig upp dina mål och drömmar, men de kan komma att ändra sig på vägen, men det är en annan sak ❤.
 
Måste du bli lika bra som dom? Om inte; skit i det. Har du den ambitionen ? Satsa då! Då har du en plan, ett mål att sträva efter här i livet ❤. Den enda som kan begränsa dig är du, ingen annan :). Ge aldrig upp dina mål och drömmar, men de kan komma att ändra sig på vägen, men det är en annan sak ❤.
Nej såklart jag inte måste liksom och jag kommer ju ändå aldrig vara på den nivån. Men blir mera att jag saknar att rida påriktigt och tävla och allt sånt OCH att det blir typ som tydligare att jag inte är så bra eller hur jag ska förklara.
 
Kan du försöka att bara koncentrera dig på hur fina hästarna är? T.ex göra en lista över vilka färger de är, något speciellt om varje häst om du vill.

Om du vill distrahera dig kan du försöka kolla vilka företag som sponsrar olika ekipage också.

Kanske fokusera mer på annat kring tävlingarna än själva prestationen, tänker jag.
 
Nej såklart jag inte måste liksom och jag kommer ju ändå aldrig vara på den nivån. Men blir mera att jag saknar att rida påriktigt och tävla och allt sånt OCH att det blir typ som tydligare att jag inte är så bra eller hur jag ska förklara.
Okej, hoppas du kan komma tillbaka och tävla igen vartefter :). Det verkar ju vara något du tycker om att göra 😊. Ska du ta en adventsritt idag? :)
 
Okej, hoppas du kan komma tillbaka och tävla igen vartefter :). Det verkar ju vara något du tycker om att göra 😊. Ska du ta en adventsritt idag? :)
Jag vet inte riktigt vad det blir idag för kanske ska åka in till stan och kolla på jul skyltning och så eller stallet. Det beror på hur jag känner i eftermiddag också men tror jag vill åka till stallet iallafall och isåfall tror jag att jag ska rida lite.
 
Vill bara skriva lite om några saker så ingen behöver läsa och svara och så om ni inte vill. För det är kanske lite jobbiga saker.
Men ja en av sakerna är igen om det med min födelse dag. Vet att jag kanske tjatar om det men det är för jag har massa tankar och så om den. Och somsagt att min plan jätte länge i höst var att jag skulle vara död innan den. Men kommer nog inte vara det nu för har ju extra vak igen som läkaren sa att jag nog kommer ha kvar till nästa helg iallafall. Och alltså det är ju för att hon vet den planen.
Men ja okej isåfall så måste jag ju fylla år då. Och då vet jag inte om jag vill göra nåt eller om jag vill liksom ha en helt vanlig dag bara. Så vet inte hur jag vill med det alls och det ändras helatiden.
Sen en annan sak så är det om allting med själva kroppen och allt så jag väger ju typ okej nu. Så på det sättet så har jag ju typ vunnit över anorexi monstret men har ALDRIG hatat min kropp såhär mycket förut som jag gör nu. Så liksom då är det nästan inte ens värt att vinna över monstret ifall jag kommer må såhär föralltid då.
 
Idag gick detmesta dåligt i stallet. Först när jag red så gick det ganska dåligt. Så kände mig typ som världens sämsta på att rida och att O är värd nån mycket bättre. Och kändes som att det är för jag har blivit tjock och att jag inte kan rida då och att han kanske tyckte det var jobbigt. Och alltså jag VET att dom andra som rider han väger mer och jag skrittade bara så att det borde inte vara jobbigt för han. Men kändes ändå som det och han är ju ändå van att jag väger mindre liksom. Men ja vet inte men blev såna tankar iallafall och att det bara var skit jobbigt.
Sen skulle jag äta mellanmål där innan vi åkte och det brukar ju gå ganska bra i stallet. Men idag blev det också jätte jobbigt och blev svårt liksom och ja massa jobbiga känslor och tankar igen. Så blev inte bra ALLS i stallet idag.
Så det känns också skit dåligt för stallet har ju typ varit där det mesta går okej. Och nu så är typ allt redan jobbigt ändå för det snart är min födelse dag och då känns det som så själv klart går det dåligt i stallet också för varför skulle nånting vara bra liksom. Så vill bara slippa allt och inte behöva göra allt dethär mera men det går ju inte heller så vet inte vad jag ska göra.
 
Ibland har man riktigt dåliga dagar utan någon anledning bara.
Ibland går det upp och ibland går det ner.

Försök att göra något som får dina tankar till ett neutralt håll när du haft en jobbig dag. Kanske göra en pärlplatta eller ett pärldjur? Titta på något på tv? Läsa något?

Imorgon är en ny vecka, en ny start.
 
Ibland har man riktigt dåliga dagar utan någon anledning bara.
Ibland går det upp och ibland går det ner.

Försök att göra något som får dina tankar till ett neutralt håll när du haft en jobbig dag. Kanske göra en pärlplatta eller ett pärldjur? Titta på något på tv? Läsa något?

Imorgon är en ny vecka, en ny start.
Ja jag har kollat på hoppningen från sihs nu iallafall och tror jag ska kolla på fälttävlan ikväll också.
Och ja imorgon är en ny vecka men också typ den veckan som jag minst vill ha och som är jätte mycket jobbiga tankar om så det är inte så mycket possitivt med det liksom.
 
Ja jag har kollat på hoppningen från sihs nu iallafall och tror jag ska kolla på fälttävlan ikväll också.
Och ja imorgon är en ny vecka men också typ den veckan som jag minst vill ha och som är jätte mycket jobbiga tankar om så det är inte så mycket possitivt med det liksom.
Förstår att det känns svårt med födelsedagen. Jag tycker att det typ alltid känns mycket bättre direkt efter att man har gjort/varit med om något som man har varit nervös för eller inte velat göra men det är ändå svårt att tänka på det när man mår dåligt inför saken.

Egentligen är ju din födelsedag bara en helt vanlig dag, precis som alla andra, även om det inte känns så.

Har du önskat dig nåt i födelsedagspresent? Kanske nåt nytt till O?
 
Förlåt, skrev lite dumt när jag inte tog din födelsedag i beaktande. Jag förstår också att det känns jobbigt för dig.

Jag håller med @Daff om att det oftast känns värst att bekymra sig på förhand. Ganska ofta blir det bättre än man trott i alla fall.

Känns det bättre om du tänker att snart är dagen förbi? Och så är allt som vanligt igen?
 
Förstår att det känns svårt med födelsedagen. Jag tycker att det typ alltid känns mycket bättre direkt efter att man har gjort/varit med om något som man har varit nervös för eller inte velat göra men det är ändå svårt att tänka på det när man mår dåligt inför saken.

Egentligen är ju din födelsedag bara en helt vanlig dag, precis som alla andra, även om det inte känns så.

Har du önskat dig nåt i födelsedagspresent? Kanske nåt nytt till O?
Ja det är typ så jag försöker tänka också att det är en vanlig dag bara. Men känns ändå inte som det både för det känns som en stor födelse dag eller hur jag ska säga. Alltså som att det är lite speciellt att fylla 15 liksom och förut såg jag ju fram mot det jätte mycket. Så både för det och att sen trodde jag inte att jag skulle leva då så är det jobbigt för den andledningen också och känns inte som en vanlig dag.
Och nej jag har inte önskat nånting. Vet att dethär kanske låter neggativt och dåligt men jag vill inte att mina föräldrar ska slösa pengar på nånting så kanske det är helt onödigt och kanske aldrig kommer ha den saken om det tillexempel var nåt till O eller ridkläder eller nåt sånt. Så det känns bara dumt och onödigt.
 
Förlåt, skrev lite dumt när jag inte tog din födelsedag i beaktande. Jag förstår också att det känns jobbigt för dig.

Jag håller med @Daff om att det oftast känns värst att bekymra sig på förhand. Ganska ofta blir det bättre än man trott i alla fall.

Känns det bättre om du tänker att snart är dagen förbi? Och så är allt som vanligt igen?
Ja eller det är på olika sätt. För som det brukar vara så är min födelse dag typ starten på julen hos oss. Så allt med det är jobbigt nu så är egentligen typ hela december som känns jätte jobbigt och det är ju ganska långt om jag ska tänka att det snart är januari.
Och jag vill VERKLIGEN inte vara kvar här ända tills jul också men då blir det typ mera stressat på ett sätt efter min födelse dag att då är det bara tre veckor kvar. Och vet att det kan ändras men justnu iallafall känns det inte så stor chans att jag blir ut skriven före jul.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 280
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 229
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
20
· Visningar
1 565
Senast: mars
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 724
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp