Prata om omöjliga saker

Dethär är både att jag vill skriva bara och vill fråga om tips eller hur jag ska säga. Och en sak till men kommer skriva det senare. Och det kommer bli om jobbiga saker så läs inte ifall ni tycker det är jobbigt!
Men iallafall så som ni nog vet ifall ni läser här så har ju jag endel problem. Alltså att jag har eller har haft anorexi beror på hur man räknar. Men det och deprission och att jag har försökt dö flera gånger. Och det har hänt flera olika jätte jobbiga saker för mig och så. Allt det vet ju säkert många här om och mina föräldrar och alla personalen på bup och ja många bara. Och senaste tiden så har jag ju mycket mera ofta kunnat säga tillexempel om nånting är jätte jobbigt eller att jag har massa dåliga tankar. Så vissa såna saker är väl bättre.
Men sen som inatt så försökte jag typ ta självmord fast hann inte och vågade inte innan det var försent. Och det är en sån sak att jag KAN INTE förklara allt varför. Alltså fast att jag vet flera andledningar så kan jag inte säga det och förklara för NÅN alltså inte mamma eller pappa eller nån personal eller skriva till nån eller nåt sånt.
Så vissa tillexempel händelser och saker som kanske nån har sagt eller skrivit och så. Så typ sitter det fast i mitt huvud och upp repas helatiden och blir jätte neggativt och att jag VET att jag nog skulle behöva få ut det men om vissa saker bara inte går alls. Vad kan man göra då?
Som tillexempel så kanske vissa säger skriva men jag kan inte få ordning på orden så jag kan skriva om det heller. Och rita så kan jag inte rita det. Så jag vet inget sätt som jag kan få ut dom sakerna men ändå så fattar jag att jag nog skulle behöva. Men om det bara inte GÅR.
Men kan inte ha dom tankarna och sakerna i huvudet heller så bara växer dom och blir som med monstret så det tar över exakt ALLT. Och det blir som en dålig cirkel att allt sånt tar över mer och mer så tillslut står jag inte ut så försöker jag dö. Så blir det extra vak och mamma och pappa blir mera oroliga och arga och ledsna och allt sånt. Och allt blir ännu mera jobbigt och då är dom om man säger förbjudna sakerna så blir det ÄNNU starkare och ja ni kanske fattar.
Så liksom jag VILL få bort sånt från huvudet men jag KAN inte. Så hur gör man då?
Och sen den sista saken jag vill skriva så kommer det låta jätte knäppt men mamma brukar läsa vad jag skriver här så ifall hon läser dethär så kanske hon iallafall fattar lite hur det är som jag inte KAN förklara och inte kan visa liksom till henne eller pappa eller läkaren eller NÅN. Så kommer ändå inte kunna förklara om dom förbjudna sakerna och tankarna men dom kanske fattar iallafall liiite mer om dom vet att det är såna saker liksom.
Men ja om nån har nåt tips så vore det snällt men fattar att det är jätte svårt också. Så det gör inget om ingen har båt tips eller så alls utan jag fattar det.
 

Jul och andra högtider är jobbiga för många människor, så du är inte ensam om att ha kluvna känslor kring högtiderna i år.

Förstår att det är jobbigt att tänka på hur ni brukar ha det och jämföra det med hur det är för dig just nu. Det skulle göra mig ledsen, arg och besviken om jag var du. Vilka känslor har du kring julen i år?

Jul är ändå något som kommer varje år. I år är det som det är, men i nästa år får ni ta igen det.

Jag har släktingar som firat julafton ombord på flygplan från Australien för det var det enda som funkade, knappast vad de ville mest av allt, men det gick det också.

Ge dig själv utrymme att vara besviken över att det är som det är i år. Men försök ändå någonstans innerst inne minnas att det kommer flera födelsedagar och flera jular. :heart
 
Jul och andra högtider är jobbiga för många människor, så du är inte ensam om att ha kluvna känslor kring högtiderna i år.

Förstår att det är jobbigt att tänka på hur ni brukar ha det och jämföra det med hur det är för dig just nu. Det skulle göra mig ledsen, arg och besviken om jag var du. Vilka känslor har du kring julen i år?

Jul är ändå något som kommer varje år. I år är det som det är, men i nästa år får ni ta igen det.

Jag har släktingar som firat julafton ombord på flygplan från Australien för det var det enda som funkade, knappast vad de ville mest av allt, men det gick det också.

Ge dig själv utrymme att vara besviken över att det är som det är i år. Men försök ändå någonstans innerst inne minnas att det kommer flera födelsedagar och flera jular. :heart
Ja jag är typ besviken och ledsen och frusterad för liksom jag VILL ändå ha bra känslor för jul och allting men det är jätte svårt. Och vet ju inte hur nånting kommer vara då så kan inte planera nånting alls heller. Så det är liksom delat helatiden att jag vill göra saker så jag får jul känsla och så men det är jobbigt också.
 
Inatt var en jätte jobbig natt så har inte börjat dagen bra om man säger så.
Och vet att det är onödigt att tänka såhär för det går ju inte att göra nånting åt det ändå men känns som jag skulle göra exakt vad som helst ifall det gick att göra så jag kunde bara lita på folk och inte tänka typ en miljon dåliga saker och allt som kan bli dåligt liksom. Utan om jag kunde bara lita på andra eller iallafall NÅN annan men jag kan inte det helt till nån.
Och somsagt vet att det inte spelar nån roll att tänka så för det hjälper inte. Men skulle ändå önska att jag kunde liksom bara vara jag och säga allt möjligt till nån och kunde typ få en kram av den och att jag kunde lita på den HELT. Och jag menar inte att det är alla andra som gör nåt dåligt eller så och jag vet att jag säkert borde kunna känna så mot vissa iallafall. Så det är ju JAG som inte kan så är jag som är problemet så ingen tror att jag skyller på nånannan. För det gör jag INTE.
 
Inatt var en jätte jobbig natt så har inte börjat dagen bra om man säger så.
Och vet att det är onödigt att tänka såhär för det går ju inte att göra nånting åt det ändå men känns som jag skulle göra exakt vad som helst ifall det gick att göra så jag kunde bara lita på folk och inte tänka typ en miljon dåliga saker och allt som kan bli dåligt liksom. Utan om jag kunde bara lita på andra eller iallafall NÅN annan men jag kan inte det helt till nån.
Och somsagt vet att det inte spelar nån roll att tänka så för det hjälper inte. Men skulle ändå önska att jag kunde liksom bara vara jag och säga allt möjligt till nån och kunde typ få en kram av den och att jag kunde lita på den HELT. Och jag menar inte att det är alla andra som gör nåt dåligt eller så och jag vet att jag säkert borde kunna känna så mot vissa iallafall. Så det är ju JAG som inte kan så är jag som är problemet så ingen tror att jag skyller på nånannan. För det gör jag INTE.
Har du litat helt på någon förut? Vad vad det som gjorde att du kunde lita på den personen i så fall?
 
Har du litat helt på någon förut? Vad vad det som gjorde att du kunde lita på den personen i så fall?
Mamma och pappa har jag det iallafall. Och sen så var det väl mera förut med typ läkare och såna så tänkte jag kanske inte att jag litade på dom men har inte att jag var osäker på typ allt dom sa heller som det nästan är nu. Men tror det inte var nån andledning direkt utan mera att det är svårare nu.
 
Mamma och pappa har jag det iallafall. Och sen så var det väl mera förut med typ läkare och såna så tänkte jag kanske inte att jag litade på dom men har inte att jag var osäker på typ allt dom sa heller som det nästan är nu. Men tror det inte var nån andledning direkt utan mera att det är svårare nu.
Är det svårare för att du är rädd för att dom måste ta beslut som känns jobbiga? Eller att dina föräldrar måste berätta saker vidare om du säger saker till dom?

Eller menar du att personer inte håller vad dom lovat?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 242
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 799
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 727
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp