krullidutt

Trådstartare
Hej !!
Någon som har korsat PRE med arab ?
Jag har en arabtjej som är efter Impulsse och U: Laida UE: Dancer.
Känner mig lite sugen på att korsa henne med en PRE för deras massa, lätthet för samling och höjd.
Jag vill ha massa åsikter om ni har några !!!
 
Sv: PRE/Arab

P.R.Há är en registrebar korsning i spanien , med egen stambok .
Det är en väl utprövad korsning!
Du kan kolla här så ser du några avkommor som min hingst har efter sig! Tyvärr så har jag inte lagt in alla hans hispano avkommor , men en del kan du se där.
http://s6.photobucket.com/albums/y227/pellep/

Dom som har P.R.Há är väldigt nöjda med dom !!!
Ska leta upp lite sidor åt dig som du kan läsa om rasen på!
F6.jpg

en av min hingst avkommor !

Tesora
 
Sv: PRE/Arab

Tack för tipset om sökning på hispanoarab. Sökte på PRE/Arab men tyckte inte jag fick up så mycket.... Ska testa Hispano också.
Jag blir jätteglad om du har några sidor om korsningen.
Jättefina hästar på korten !!!!
Jag var och tittade på Efiraz idag, Jättefin !!!
Min madam här hemma är ca 150 mkh, rejäl modell, relativt kort rygg, inte så bra galopp men ganska högrest och med ett helt underbart temprament.
Jag har filurat på att betäcka länge. Från början med ren arab men jag tror att ridbarheten blir bättre med en PRE och jag får förhoppningsvis up höjden lite.
Vet dock inte än om det blir i år pga pållan fått fång.:(

Mvh Rosenlund
 
Sv: PRE/Arab

tesora skrev:
P.R.Há är en registrebar korsning i spanien , med egen stambok .
Det är en väl utprövad korsning!
Du kan kolla här så ser du några avkommor som min hingst har efter sig! Tyvärr så har jag inte lagt in alla hans hispano avkommor , men en del kan du se där.
http://s6.photobucket.com/albums/y227/pellep/

Dom som har P.R.Há är väldigt nöjda med dom !!!
Ska leta upp lite sidor åt dig som du kan läsa om rasen på!
F6.jpg

en av min hingst avkommor !

Tesora

Tack så mycket! Ditt svar hjälpte mig också då jag tidigare lagt ut förfrågningar om Hispano-arab. Nu har jag dock valt halvblodshingst till min arab. Skulle gärna ha sett några Hispano-araber då när jag skulle bestämma hingst men fick då aldrig fram några bra uppgifter. Men det går väl fler tåg...kanske ett annat år :d
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 884
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
450
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp