Bukefalos 28 år!

precis fått en modig liten undulat

M

magicalmysterytour

jag köpte en undulat i lördags, lämnade honom ensam i buren under den första dagen då jag skulle iväg på födelsedagskalas.

dagen efter började jag föra in handen i buren som jag läst i böcker att man ska göra. han (tror det är en han då det vid näbben är lite ljusblått) visade inga tecken på rädsla alls. jag var beredd på en massa flaxande. så jag förde den upp till samma nivå som honom och han var inte rädd då heller.jag började mata honom med hirskolv och idag gick han äntligen upp på min hand när jag hade hirskolv i den och åt glatt.

nu hoppar han upp på mitt finger när jag tar in det i buren och jag släppte ut honom och han satt på min axel och hoppade upp på mitt finger när det var dags att gå in.

har jag haft onormal tur med honom eller är det mycket lättare att få dem handtama än det står beskrivet i böcker? har aldrig haft en fågel förut men jag är väldigt nöjd, känner på mig att han kommer bli ett utmärkt sällskap :D
 
Sv: precis fått en modig liten undulat

Du har nog fått en modig, nyfiken & orädd undulat. Mina tidigare undulater grinade så fort man titta på dem.
 
Sv: precis fått en modig liten undulat

ja, vad underbart att få en så modig undulat!
Min syster höll på med hirskolvar i ett halvår för att ens få komma nära sin undulat.
Och när hon äntligen satt på handen, så råkade jag släppa ut henne :crazy: En fönsterspringa öppen, och vips, så var hon borta.
Det var tre år sen, men min syster har fortfarande inte förlåtit mej..
(Bara en liten parantes :D)
 
Sv: precis fått en modig liten undulat

åhnej vad hemskt! stackars din syster som hade kämpat så länge! fast det kund eju inte du hjälpa. hon skaffade inte en ny sen?
 
Sv: precis fått en modig liten undulat

Min ena undulat var inte heller svår att få tam det tog inte lång tid innan han var tam och nu kan vi klia honom och allt möjligt men min andra som vi haft i ett år nu vill fortfarande inte sätta sig på handen men det kommer nog så småningom.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har bestämt mig för att skaffa häst innan jag fyller trettio, vilket är om två år (:o:crazy:). Nu funderar jag på hur jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 718
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 198
Senast: Liten
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
3 962
Senast: Queen
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 391
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp