Prefix - slå ihop, lägga till nya?

Jag har lagt till förslag i trådens första inlägg, kom med synpunkter, snälla :)
 
Nu kanske diskussionerna om Allmänt och Hem&Hobby borde brytas ut. Men jag lägger in ytterligare ett förslag gällande detta:

Byta namn på Hem&Hobby till Hem&Fritid, blir det klarare så?
 
Nej inte träning under hem och hobby. Dels blir det för otydligt om hälsa, vikt osv fortfarande ska vara kvar på allmänt, dels börjar hem och hobby kännas större än allmänt, till vilken nytta flytta över mer?
Det som verkar vara problemet är otydligheten om vad som skall vara var och kanske namnen på de båda forumen.

Att slå ihop dem blir för stort och aktivt.

Träning behöver inte ha något med hälsa att göra, mat behöver inte ha något med hälsa att göra och ätstörningar behöver inte ha något med mat att göra.
Märk väl att jag inte är någon expert på något av områdena.

Vissa långa trådar kanske skulle må bra av att delas upp och/eller byta namn framöver?
 
Det som verkar vara problemet är otydligheten om vad som skall vara var och kanske namnen på de båda forumen.

Att slå ihop dem blir för stort och aktivt.

Träning behöver inte ha något med hälsa att göra, mat behöver inte ha något med hälsa att göra och ätstörningar behöver inte ha något med mat att göra.
Märk väl att jag inte är någon expert på något av områdena.

Vissa långa trådar kanske skulle må bra av att delas upp och/eller byta namn framöver?
Ja, det finns en otydlighet som jag inte har nåt bra förslag på lösning. Men att flytta träning till hem och hobby tror jag ökar otydligheten.

Jag har lättare att koppla bort hälsa från mat än från träning. Ja, båds kan ha en koppling men behöver inte ha det. Sett till hur det diskuteras här hänger ofta hälsa och träning ihop vad jag sett.
 
Jag har fixat lite till nu. Jag vill dock fortfarande ha synpunkter och åsikter runt de punkter som är kvar i första inlägget i tråden.
 
Det som verkar vara problemet är otydligheten om vad som skall vara var och kanske namnen på de båda forumen.

Att slå ihop dem blir för stort och aktivt.

Träning behöver inte ha något med hälsa att göra, mat behöver inte ha något med hälsa att göra och ätstörningar behöver inte ha något med mat att göra.
Märk väl att jag inte är någon expert på något av områdena.

Vissa långa trådar kanske skulle må bra av att delas upp och/eller byta namn framöver?

Vill du ha mindre forum så går det kanske att göra om hem&hobby och allmänt till tre forum? T.ex ett för hem och trädgård ett mer hobbyrelaterat där mat och träning kan ingå och ett för örigt som samhällsdisskussioner tjatter osv.

Jag skulle tycka en sådan uppdelning blev tydligare.
 
7. Hur skall vi göra med prefixen under Andra djur? (Vi har kommit fram till att lantbruksdjuren skall vara kvar. Frågan är nog nu om det finns ett bättre prefix än däggdjur som täcker in de fyrfota normalt pälsklädda djuren så ex.vis fåglar, fiskar, ormar, spindlar och ödlor kan hålla till under Övr.Djur?)

Jag tycker det vore bra om vilda djur fick ett eget prefix. Resten av det som nu liger under däggjur och övrigt skulle då kunna liggga under Husdjur eller liknade rubrik ovasett om det är kanniner , fåglar eller ormar. Jag tycker helt enkelt hur djur andvända/ om en har en relation till djuren är ett mer logiskt sätt att dela upp disskussunerna en vilken art djur det det är.
 
Vill du ha mindre forum så går det kanske att göra om hem&hobby och allmänt till tre forum? T.ex ett för hem och trädgård ett mer hobbyrelaterat där mat och träning kan ingå och ett för örigt som samhällsdisskussioner tjatter osv.

Jag skulle tycka en sådan uppdelning blev tydligare.
Tack för förslag! Jag kan tänka mig att vissa kan tycka det blir lite svårt då många kanske har trädgård och växter som hobby. Heminredning kan också vara en hobby ex.vis.
 
Tack för förslag! Jag kan tänka mig att vissa kan tycka det blir lite svårt då många kanske har trädgård och växter som hobby. Heminredning kan också vara en hobby ex.vis.

Det mesta kan ju vara en hobby, vilket lätt blir väldigt spretigt och otydligt tyccker jag så det kanske vore bra att inte kallan något forum för just hobby.

Jag tycker det här var ett väldigt bra förslag, för mig så blir det då ganska tydligt vad som ska vara var.

Spånar...

Individ&Samhälle: Samhälle; Relationer; Kropp&själ; Övr.Allm; Tjatter
Arbete&Fritid: Skola&Jobb; Träning; Mat, Kultur; Övr.A&F
Hem&Prylar: Hemmet; Trädgård&växter; Prylar⁢ Övr.Hem; Dagbok
 
Jag tycker det vore bra om vilda djur fick ett eget prefix. Resten av det som nu liger under däggjur och övrigt skulle då kunna liggga under Husdjur eller liknade rubrik ovasett om det är kanniner , fåglar eller ormar. Jag tycker helt enkelt hur djur andvända/ om en har en relation till djuren är ett mer logiskt sätt att dela upp disskussunerna en vilken art djur det det är.
Även detta är ett bra förslag som får mig att tänka i andra banor. Men jag tror att antalet vilda djur är så pass få så jag vill nog inte ge det ett eget prefix.
 
Spånar...

Individ&Samhälle: Samhälle; Relationer; Kropp&själ; Övr.Allm; Tjatter
Arbete&Fritid: Skola&Jobb; Träning; Mat, Kultur; Övr.A&F
Hem&Prylar: Hemmet; Trädgård&växter; Prylar⁢ Övr.Hem; Dagbok
Detta är bra.

Jag tror dock att jag skulle vilja ha ett kortare namn på den första som i princip är dagens Allmänt.

Sedan funderar jag på att en uppdelning:
Hem&Fritid - träning, mat, kultur, dagbok och övrigt.
Arbete&Prylar - med skola jobb prylar och it.

Problemet är också som vanligt övrigt-prefixen, folk älskar att välja dem och det är en massa jobb att gå igenom dem och se var trådarna egentligen hör hemma.

Frågan är om det går att byta namn på de två forum som finns idag och få en vettig uppdelning på de två. Genom att kanske flytta ut arbete&skola från allmänt?
 
Vill du ha mindre forum så går det kanske att göra om hem&hobby och allmänt till tre forum? T.ex ett för hem och trädgård ett mer hobbyrelaterat där mat och träning kan ingå och ett för örigt som samhällsdisskussioner tjatter osv.

Jag skulle tycka en sådan uppdelning blev tydligare.
När det gäller dessa kan det vara en bra idé att dela upp på tre, men i övrigt är jag nog ute efter färre forum. Dvs sammanslagningar. De tre hästrelaterade forumen tycker jag borde klara sig med tre eller två forum. Möjligen med någon omflyttning av prefixen. Kom gärna med förslag där också.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vilka husdjur har ni bukefalister hemma? Allt från hamster till lama, hjälp mig räkna! För att inte listan ska bli 20 mil lång med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 068
Senast: tessiem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp