Prefix - slå ihop, lägga till nya?

Där ser man, det hade jag inte väntat mig! Jag tänker direkt på marsvin under 'Smådjur' om båda prefixen finns. :)
Det är inte lätt det där med ord. Hade både smådjur och exotiska djur funnits som prefix hade jag nog mest blivit förvirrad om jag skulle starta en marsvinstråd faktiskt, och inte riktigt vetat var den hörde hemma, :)
 
Där ser man, det hade jag inte väntat mig! Jag tänker direkt på marsvin under 'Smådjur' om båda prefixen finns. :)
Precis. Jag tänker mig urtypen för "smådjur" som något pälsigt som gnager hö/grönsaker och urtypen för "exotiska djur" som något slemmigt eller fjälligt eller mångbenigt
(och så hade jag suttit med en fågel kvar i handen och undrat var den hörde hemma)
 
Precis. Jag tänker mig urtypen för "smådjur" som något pälsigt som gnager hö/grönsaker och urtypen för "exotiska djur" som något slemmigt eller fjälligt eller mångbenigt
(och så hade jag suttit med en fågel kvar i handen och undrat var den hörde hemma)

Det är ungefär den generella indelningen jag tänker mig också, med undantag för små pälsdjur som till exempel sugar gliders och liknande som hamnar under exotiskt i min bok.
Och ja, var sjutton ska fåglarna ta vägen? :D Spontant exotiskt! Hönsfåglarna hamnar ju under lantbruksdjuren.

kl*
Går det inte med gnagare istället för smådjur? Gnagare och övr.djur? Skippa exotiskt om det rör till det.
 
Det är ungefär den generella indelningen jag tänker mig också, med undantag för små pälsdjur som till exempel sugar gliders och liknande som hamnar under exotiskt i min bok.
Och ja, var sjutton ska fåglarna ta vägen? :D Spontant exotiskt! Hönsfåglarna hamnar ju under lantbruksdjuren.

kl*
Går det inte med gnagare istället för smådjur? Gnagare och övr.djur? Skippa exotiskt om det rör till det.
Det var vad det hette förut, och jag hade helst sett att kaninerna och liknande var där också, men de är inte gnagare även om jag försökt med att de gnager.
 
Det var vad det hette förut, och jag hade helst sett att kaninerna och liknande var där också, men de är inte gnagare även om jag försökt med att de gnager.
Är Gnagare & Kaniner för långt? Mitt förslag är annars att ha det som ett prefix och så kasta in resten under Övriga Djur :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
:confused:
- Google translate: "Sockerflygplan"
- MiaMia: Nää, tror jag inte på.
- Wikipedia: "Korthuvad flygpungekorre"
- MiaMia: Ok... flyg... pung... Aus... Jepp, definitivt exotiskt.
:D

Jag vet inte vad man kallar dem i handeln annars. :D Men de är hyfsat 'vanliga' som exotiska husdjur. Elelr var i alla fall. Vansinnigt söta.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Vilka husdjur har ni bukefalister hemma? Allt från hamster till lama, hjälp mig räkna! För att inte listan ska bli 20 mil lång med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 060
Senast: tessiem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp