Premiär för realityserien ”Familjen Hammarström”

Maken till bortskämd artonåring... När jag var elva (!) och fick min första häst klev jag upp halv sex varje morgon för att släppa ut, fodra och mocka. Även på helgerna. Utan minsta gnäll från min sida, för jag visste att då skulle jag inte få ha kvar hästen.

Det var iofs tjugofem år sedan, dagens unga är kanske söndercurlade. ;)
 
Maken till bortskämd artonåring... När jag var elva (!) och fick min första häst klev jag upp halv sex varje morgon för att släppa ut, fodra och mocka. Även på helgerna. Utan minsta gnäll från min sida, för jag visste att då skulle jag inte få ha kvar hästen.

Det var iofs tjugofem år sedan, dagens unga är kanske söndercurlade. ;)

Samma för mig, jag fick mosters gamla häst när jag var elva. Det var under förutsättning att jag skötte henne själv (pappa la naturligtvis ut lunchmat för jag var ju i skolan) och att jag skötte skolan. Hade jag inte gjort det hade hästen rykt direkt.
 
Maken till bortskämd artonåring... När jag var elva (!) och fick min första häst klev jag upp halv sex varje morgon för att släppa ut, fodra och mocka. Även på helgerna. Utan minsta gnäll från min sida, för jag visste att då skulle jag inte få ha kvar hästen.

Det var iofs tjugofem år sedan, dagens unga är kanske söndercurlade. ;)
Hon och pappan var ju med i ”Det stora hoppet” på TV3 i våras. Maken till dryg tonåring har jag aldrig sett O_oHon var rent elak mot sin stackars pappa :down:
Har inte sett programmet på SVT nu, och har inte lust att göra det heller :meh:
 
Det är roligt att vissa har det så otroligt väl förspänt, men det är så trist när ungarna blir så otroligt bortskämda att det är rent pinsamt. "Det är inte roligt att mocka. Jag vill göra sånt som är roligt." Jag hoppas hon får ett stooort arv, för hennes levnadskostnader kommer vara dryga och hon lär knappast vilja jobba för sina slantar.
Programmet i sig var lite spretigt och rätt var det var så tog det slut. :confused:
 
Hon och pappan var ju med i ”Det stora hoppet” på TV3 i våras. Maken till dryg tonåring har jag aldrig sett O_oHon var rent elak mot sin stackars pappa :down:
Har inte sett programmet på SVT nu, och har inte lust att göra det heller :meh:
Jag hade inte fattat att hon var såpass erfaren eller hade såpass många hästar hemma. Känns lite tråkigt att de inte valde ut andra tävlande, som inte skulle haft möjligheten att få en så fin häst annars.
 
Hon och pappan var ju med i ”Det stora hoppet” på TV3 i våras. Maken till dryg tonåring har jag aldrig sett O_oHon var rent elak mot sin stackars pappa :down:
Har inte sett programmet på SVT nu, och har inte lust att göra det heller :meh:

Just ja! Det hade jag förträngt... Tyckte väl pappan såg bekant ut. I Det stora hoppet var hon verkligen hemsk mot sin pappa. :(
 
Jag hade inte fattat att hon var såpass erfaren eller hade såpass många hästar hemma. Känns lite tråkigt att de inte valde ut andra tävlande, som inte skulle haft möjligheten att få en så fin häst annars.
Sen hade väl alla förutom en av tjejerna minst en häst hemma redan... Men jag håller med, just hennes plats hade de gärna fått ge till någon annan ;)
 
Trist att det blev en serie med just en sådan här sorts person i fokus tycker jag. Det lär spä på tron att ridning är en snobbig sport fullt av bortskämda ungar, och en som man kan syssla med utan att egentligen behöva jobba särskilt mycket för saken. Jag förstår inte alls varför just denna familjen skulle få en egen serie, utan skulle mycket hellre se att man visade någon av alla de otroliga ungdomar som går upp 5 varje morgon för att fixa stallsysslorna före skolan och sedan åker/rider långa sträckor för att komma till anläggningar med paddock/ridhus för att kunna träna ordentligt.
 
Trist att det blev en serie med just en sådan här sorts person i fokus tycker jag. Det lär spä på tron att ridning är en snobbig sport fullt av bortskämda ungar, och en som man kan syssla med utan att egentligen behöva jobba särskilt mycket för saken. Jag förstår inte alls varför just denna familjen skulle få en egen serie, utan skulle mycket hellre se att man visade någon av alla de otroliga ungdomar som går upp 5 varje morgon för att fixa stallsysslorna före skolan och sedan åker/rider långa sträckor för att komma till anläggningar med paddock/ridhus för att kunna träna ordentligt.
I ärlighetens namn, är inte de ganska få?
 
Trist att det blev en serie med just en sådan här sorts person i fokus tycker jag. Det lär spä på tron att ridning är en snobbig sport fullt av bortskämda ungar, och en som man kan syssla med utan att egentligen behöva jobba särskilt mycket för saken. Jag förstår inte alls varför just denna familjen skulle få en egen serie, utan skulle mycket hellre se att man visade någon av alla de otroliga ungdomar som går upp 5 varje morgon för att fixa stallsysslorna före skolan och sedan åker/rider långa sträckor för att komma till anläggningar med paddock/ridhus för att kunna träna ordentligt.

På ett sätt förstår jag absolut dig, och håller med, men samtidigt så är ju extremt meriterade. Har inte koll på alla barnen, men åtminstone Klara och Ingemar är det. Nu har jag inte sett serien, men tänker att man kanske vill ha lite "Ryttareliten - Family edit" känsla? Bara spånar på varför man valde ut just de... Annars håller jag som sagt med dig :)
 
På ett sätt förstår jag absolut dig, och håller med, men samtidigt så är ju extremt meriterade. Har inte koll på alla barnen, men åtminstone Klara och Ingemar är det. Nu har jag inte sett serien, men tänker att man kanske vill ha lite "Ryttareliten - Family edit" känsla? Bara spånar på varför man valde ut just de... Annars håller jag som sagt med dig :)
Jo det har du ju rätt i, de verkar ju verkligen unikt duktiga så jag förstår att de är uppseendeväckande och intressanta på det sättet. Just att de har så många satsningar inom samma familj också...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Klara Hammarström är tävlingsryttaren som sadlade om och satsade på musiken. Nyheter24 reder ut allt om artistens gigantiska familj, den...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ellen Hammarström är nästa i familjen Hammarström att uppmärksammas i TV. Inom kort startar hennes egen serie på SVT Barnkanalen.
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hon var elitryttaren som blev artist – och nu favorittippas hon i Melodifestivalen. Klara Hammarström går emot resten av sin stora...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ingenting är omöjligt för familjen Hammarström i säsong två av realityserien som precis har släppts på SVT Play. Men nu är det nya mål...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp