Presening??

C

Connie_Love

Jag undrar om man kan bygga ett eget terrarie till sin sköldpadda med träväggar och presening(stavnig?) i botten och sedan ha sand på det??::confused: Skulle vara tacksam för svar!!
 
Sv: Presening??

Kan man ha sanden/jorden direkt på duken??
 
Sv: Presening??

Ja, det antar jag eftersom det är samma sak som används när man bygger utomhusdammar. Rätt billigt är det också, kostar ca 25:-/m2
 
Sv: Presening??

Jag undrar också om vad för träslag man ska bygga terrariet i, jag har hört plywood(stavning?) men jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!:laugh: Att snickra är inte riktigt min grej!!:crazy:
 
Sv: Presening??

Jag ska ha både och men jag tänkte börja med inneburen!
 
Sv: Presening??

Okej, för jag tänkte om du ska ha den som utebur så måste det vara någon form av tak över om du inte har uppsikt över sköldisen hela tiden, så inget rovdjur kommer och tar den. Nättak är bra :)
 
Sv: Presening??

ok spelar det någon roll vad det är för nät ??
 
Sv: Presening??

Helst inte hönsnät eftersom det är lätt för andra djur att ta sig igenom det, hellre något starkare nät med mindre maskor (eller vad det heter... ;))
 
Sv: Presening??

ok tack men till innomhusburen då? Ny med sånt här ni får ursäkta om jag ställer så dumma frågor!!!:grin:
 
Sv: Presening??

Om du inte har hund eller katt behöver du nog inget nättak till inneburen :)
 
Sv: Presening??

nej det har jag inte men funkar det att ha plywood som virke?
 
Sv: Presening??

Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte exakt vad plywood är, men det ska nog gå bra :)
 
Sv: Presening??

vi byggde vårat hem till vår box sköldpadda själv, av en billy bokhylla från ikea med pressening och sten på den :) sen har hon en "damm" i den att bada i (balja). allt går bara man har lite fantasi :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Joel
·
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
980
Senast: VincentM
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Utrustning I framtiden tänker jag köpa ett eget släp. Jag har bara shetlandsponnyer och undrar om ni vet ifall man kan köpa släp som anpassas efter...
Svar
17
· Visningar
1 642
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp