Present till hästbrud

MrPannkaka

Trådstartare
Jag har råkat haffa på en hästtjej, och måste därmed snart hitta på någon sorts julklapp

För er som undrar så är jag 18, min flickvän likaså. För att göra en lång historia kort så blev inte förra årets present precis så lyckad som jag hade hoppats, och funderar nu på julklapp till det här året :D

Vad för något ridsportsrelaterat önskar ni er/skulle ni önska er om ni va en 18-årig med egen häst?
 
Gulligt av dig att anstränga dig och försöka få hjälp inom ett område du inte vet mkt om men som betyder mycket för din tjej!
Beroende på prisklass och intresse och prisbild:

Ridlektioner
Rid-weekend/resa
Beställa målning på hästen/henne och häst
Eller presentkort hos fotograf som kan fota dem
Biljetter till Stockholm Horse show el Falsterbo eller någon kul clinic(kurs/uppvisning)
Snyggt sadelöverdrag från tex Snailit
En del av oss gillar ridhandböcker
 
Presentkort hos Hööks eller liknande skulle jag uppskatta. Då kan jag välja vad jag vill/vad jag behöver så kan det inte bli fel :)
 
Min budget ligger väll runt 500 ungefär, kan såklart gå bra över der om man hittar något riktigt fint

Presentkort fungerar såklart, men känns inte så personligt. Ett schabrak eller ridkläder känner jag är lite mysigare, kanske så tänker tjejen på en lite extra när hon rider med just det jag gav henne. :D
 
Min budget ligger väll runt 500 ungefär, kan såklart gå bra över der om man hittar något riktigt fint

Presentkort är såklart fint, men känns inte så personligt. Ett schabrak eller ridkläder känner jag är lite mysigare, kanske så tänker tjejen på en lite extra när hon rider med just det jag gav henne. :D

Om hon har nån speciell färg till sin häst så kan du ju alltid köpa ett schabrak eller grimma+grimskaft eller liknande i den färgen. Jag vet inte vad det kostar med ett schabrak med brodyr? Med hästens namn på.
 
Om hon har nån speciell färg till sin häst så kan du ju alltid köpa ett schabrak eller grimma+grimskaft eller liknande i den färgen. Jag vet inte vad det kostar med ett schabrak med brodyr? Med hästens namn på.

Jag har köpt ett schabrak med dotterns namn broderat på och det gick på runt 400 kr inkl brodyr.
 
Min budget ligger väll runt 500 ungefär, kan såklart gå bra över der om man hittar något riktigt fint

Presentkort fungerar såklart, men känns inte så personligt. Ett schabrak eller ridkläder känner jag är lite mysigare, kanske så tänker tjejen på en lite extra när hon rider med just det jag gav henne. :D
Hopplia brukar ha jättebra priser, så där kan du säkert få något fint för en femhundring. Annars tycker jag att @tuaphua har ett jättebra förslag om att köpa biljetter till något hästigt evenmang (Stockholm Horse Show, Göteborg Horse Show, Strömsholmsdagarna, Falsterbo el dyl).
 
Hopplia brukar ha jättebra priser, så där kan du säkert få något fint för en femhundring. Annars tycker jag att @tuaphua har ett jättebra förslag om att köpa biljetter till något hästigt evenmang (Stockholm Horse Show, Göteborg Horse Show, Strömsholmsdagarna, Falsterbo el dyl).
Håller med, @MrPannkaka då kan ni även gå tillsammans. Talar för mig själv här, men att följa med på hästevenemang ger stort plus i kanten :D
 
Jag har råkat haffa på en hästtjej, och måste därmed snart hitta på någon sorts julklapp

För er som undrar så är jag 18, min flickvän likaså. För att göra en lång historia kort så blev inte förra årets present precis så lyckad som jag hade hoppats, och funderar nu på julklapp till det här året :D

Vad för något ridsportsrelaterat önskar ni er/skulle ni önska er om ni va en 18-årig med egen häst?
Nåt jag skulle behövt när jag hade hästar (och la varenda korvöre på..) va en klippning och manikyr:rofl:
 
Om du följer henne till stallet kolla då in vilken storlek hästen har och lägg märke till om det är nån speciell stil/färg som verkar återkommande.
Tex kan en grimma vara en kul present i nån snygg färg eller med nått kul budskap.
Eller som redan nämnts med schabrak och tryck. Men för guds skull var noga med att du stavar rätt med hästens namn och köper rätt storlek! Annars blir det bara liggandes i nån låda.
 
Spinner vidare på ovanstående: om du är med i stallet så kan du ju kolla ev storlek på schabrak och grimma med någon stallkompis till henne som säkert kan tänka sig att hjälpa till. Eller fråga någon familjemedlem 🙂

Eller tex kolla efter bilder på hästen på hennes Facebook eller insta och köp en fin ram till den.

Eller bara vad som helst som hon gillar, hästtjejer tycker om saker som inte är hästrelaterade också.
 
Jag är lite besatt av häst-konst. Snygg tavla tex. PM för tips om så önskas :)
 
Jag hade gett henne biljetter till någon hästevenemang. Kanske Gothenburg Horse Show, Falsterbo eller något annat i samma stil. Beror lite på vad det är för häst hon har och vad hon är intresserad av. Hoppar hon vill hon ju inte gå på någon islandshästtävling, och har hon en dressyrhäst vill hon nog inte gå och se hoppning och så vidare.

Sen är man ju så mycket mer än bara intresserad av hästar. Hade jag fått välja hade jag hellre fått någonting själv än till hästen av min sambo. Allting är ju inte hästrelaterat liksom!

En bra parfym, en kväll ute med bio och middag, ett årskort på badhuset, etc hade jag också uppskattat i den åldern.
 
jag instämmer i kören som säger "biljetter till hästevenemang".
Jag har nog aldrig blivit så glad som det året när min man överraskade mig med biljetter till Göteborg horseshow, där han planerat allt från boende till just biljetter. (luska först bara, så hon inte redan har köpt biljetter dit...)
 
Sweden international horse-show är ju tydligen snart, skulle kanske kunna bli någon sorts förtids-julklapp. Mysigt med något man kan göra tillsammans, och som hon verkligen gillar

Annars så är det lite svårt och vågat att ge en present som ett evenemang. Kanske vill hon hellre gå med någon som kan mer om hästar, kanske är hon uppbokad. Saker till hästen såsom grimmor och schabrak funkar säkert bra annars!

Tack för alla ideér, kom gärna med fler!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 047
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 465
Senast: AW
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 954
Senast: Dandylinn
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 170
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp