Present till nyfödd

parellikusken

Trådstartare
Min bästa kompis och hans fru ska få sitt första barn när som helst nu. Jätteroligt!
Tänkte köpa en present till dom och barnet, men har ingen aning om vad. Jag har bara barnböcker i huvudet och hittat ett par riktigt fina böcker de skulle tycka om, men barnet kommer ju vara på tok för litet för böcker rätt så länge så känns lite konstigt att köpa det.

Vad kan jag annars köpa?
Gosedjur?
Vill i så fall hitta något finare lite annorlunda gosedjur i bra kvalitet. Tips på varjag kan hitta det?
Båda två är hitflyttade från Ungern, så vore också roligt att ge något klassiskt svenskdesignat som de inte hade tänkt på att köpa själv. Tips?
Vill i alla fall inte ge kläder då jag vill ge något barnet kan ha med sig längre och något barnet själv har glädje av.

Här ni några tips på presenter att ge? Vad hade ni uppskattat att få?
 
Min bästa kompis och hans fru ska få sitt första barn när som helst nu. Jätteroligt!
Tänkte köpa en present till dom och barnet, men har ingen aning om vad. Jag har bara barnböcker i huvudet och hittat ett par riktigt fina böcker de skulle tycka om, men barnet kommer ju vara på tok för litet för böcker rätt så länge så känns lite konstigt att köpa det.

Vad kan jag annars köpa?
Gosedjur?
Vill i så fall hitta något finare lite annorlunda gosedjur i bra kvalitet. Tips på varjag kan hitta det?
Båda två är hitflyttade från Ungern, så vore också roligt att ge något klassiskt svenskdesignat som de inte hade tänkt på att köpa själv. Tips?
Vill i alla fall inte ge kläder då jag vill ge något barnet kan ha med sig längre och något barnet själv har glädje av.

Här ni några tips på presenter att ge? Vad hade ni uppskattat att få?
En pärlsammetsfilt från svenska märket Elodie Details är min standard present. Alltid uppskattad. Båda mina barn fick varsin när de föddes och de använder dem fortfarande 10 respektive 4 år.

Mvh Miks
 
En pärlsammetsfilt från svenska märket Elodie Details är min standard present. Alltid uppskattad. Båda mina barn fick varsin när de föddes och de använder dem fortfarande 10 respektive 4 år.

Mvh Miks
Tack för tipset!
Tittade på dom men gillade inte designen riktigt.

Har nu köpt en yllefilt från Klippan. Men då den såklart är för varm nu vore det också kul att ge något som kan användas nu. :)
 
Min bästa kompis och hans fru ska få sitt första barn när som helst nu. Jätteroligt!
Tänkte köpa en present till dom och barnet, men har ingen aning om vad. Jag har bara barnböcker i huvudet och hittat ett par riktigt fina böcker de skulle tycka om, men barnet kommer ju vara på tok för litet för böcker rätt så länge så känns lite konstigt att köpa det.

Vad kan jag annars köpa?
Gosedjur?
Vill i så fall hitta något finare lite annorlunda gosedjur i bra kvalitet. Tips på varjag kan hitta det?
Båda två är hitflyttade från Ungern, så vore också roligt att ge något klassiskt svenskdesignat som de inte hade tänkt på att köpa själv. Tips?
Vill i alla fall inte ge kläder då jag vill ge något barnet kan ha med sig längre och något barnet själv har glädje av.

Här ni några tips på presenter att ge? Vad hade ni uppskattat att få?

Kanske en mjukis-dalahäst? :)
 
Off topic: Vad fult att kalla det för "pärlsammet" när det egentligen är plast :(

On topic: Jag tycker inte bok behöver vara dumt alls även om inte barnet uppskattar det just nu. Kommer användas massor sen och du kan skriva i pärmen vem det är ifrån :)
 
Kanske en mjukis-dalahäst? :)

Om det finns i ekologiskt material låter det bra!

Off topic: Vad fult att kalla det för "pärlsammet" när det egentligen är plast :(

On topic: Jag tycker inte bok behöver vara dumt alls även om inte barnet uppskattar det just nu. Kommer användas massor sen och du kan skriva i pärmen vem det är ifrån :)
Kanske är det inte så dumt. Var och tittade på barnböcker med vännen igår, så vet vad han gillar. :)
 
Tycker också att en bok är en fin idé! Är de intresserade av att fylla i en ”mitt första år bok” kanske det kan vara en fin present? Finns många trevliga både på akademibokhandeln och Åhléns.

Själv hade jag uppskattat nåt gott bubbel (gärna alkoholfritt) och typ en lasagne eller nåt annat bra att ställa i kylskåpet 😄
 
Min bästa kompis och hans fru ska få sitt första barn när som helst nu. Jätteroligt!
Tänkte köpa en present till dom och barnet, men har ingen aning om vad. Jag har bara barnböcker i huvudet och hittat ett par riktigt fina böcker de skulle tycka om, men barnet kommer ju vara på tok för litet för böcker rätt så länge så känns lite konstigt att köpa det.

Vad kan jag annars köpa?
Gosedjur?
Vill i så fall hitta något finare lite annorlunda gosedjur i bra kvalitet. Tips på varjag kan hitta det?
Båda två är hitflyttade från Ungern, så vore också roligt att ge något klassiskt svenskdesignat som de inte hade tänkt på att köpa själv. Tips?
Vill i alla fall inte ge kläder då jag vill ge något barnet kan ha med sig längre och något barnet själv har glädje av.

Här ni några tips på presenter att ge? Vad hade ni uppskattat att få?

Jag uppskattade presentkort på barnklädesaffärer. Tråkigt men sant. De växer så fort ur kläderna och det är dyrt. Eller kläder men bara om det var praktiska kläder. Bodys man var tvungen att dra över huvudet var inte bra. Omlott var bäst!

Vi fick en jättefin filt att ha i barnvagnen. Liten och behändig. Den uppskattades jättemycket!
 
Om det finns i ekologiskt material låter det bra!


Kanske är det inte så dumt. Var och tittade på barnböcker med vännen igår, så vet vad han gillar. :)

Tips från mig är annars "Stora boken med sagor om djur" eller "Stora boken om gonattsagor". Högt älskade böcker här som har lästs sönder nästan. Lagom långa sagor och jättefina bilder. Och även om de är rätt billiga så är det rejäla "fina" presentböcker :)
 
En gallerfilt. Googla "gallerfilt bebis" så hittar du. Toppenbra att ha nu på sommaren. Annars är babylammskinn en present som håller för alltid. Mina barn använde sina långt upp i åren och numera ligger de som prydnader på gästsängen här hemma. Lika fina än trots att de är 27 respektive 29 år gamla.
 
Tycker också att en bok är en fin idé! Är de intresserade av att fylla i en ”mitt första år bok” kanske det kan vara en fin present? Finns många trevliga både på akademibokhandeln och Åhléns.

Själv hade jag uppskattat nåt gott bubbel (gärna alkoholfritt) och typ en lasagne eller nåt annat bra att ställa i kylskåpet 😄
Bubbel låter bra! :)
Fruns mamma kommer hit den första tiden, så hon lär fixa maten. :)
Jag uppskattade presentkort på barnklädesaffärer. Tråkigt men sant. De växer så fort ur kläderna och det är dyrt. Eller kläder men bara om det var praktiska kläder. Bodys man var tvungen att dra över huvudet var inte bra. Omlott var bäst!

Vi fick en jättefin filt att ha i barnvagnen. Liten och behändig. Den uppskattades jättemycket!
Presentkort känns så opersonligt bara..
Tips från mig är annars "Stora boken med sagor om djur" eller "Stora boken om gonattsagor". Högt älskade böcker här som har lästs sönder nästan. Lagom långa sagor och jättefina bilder. Och även om de är rätt billiga så är det rejäla "fina" presentböcker :)
Tack för boktipsen! :)
En gallerfilt. Googla "gallerfilt bebis" så hittar du. Toppenbra att ha nu på sommaren. Annars är babylammskinn en present som håller för alltid. Mina barn använde sina långt upp i åren och numera ligger de som prydnader på gästsängen här hemma. Lika fina än trots att de är 27 respektive 29 år gamla.
Köpt filt nu, så känns konstigt att ge två. Annars var det en bra idé. :)
Är vegan, så känner att lamullsskinn känns lite oetiskt. Men tack för tipset ändå. :)
 
Tack för tipset!
Tittade på dom men gillade inte designen riktigt.

Har nu köpt en yllefilt från Klippan. Men då den såklart är för varm nu vore det också kul att ge något som kan användas nu. :)
En kvalitativ filt är mitt bästa tips, eller en fin handduk med namn, jag hade blivit superglad över en Klippanfilt!
Syntetfiltar är inte bra till bebisar, blir för varmt.
Filtar och handdukar används i många år 😍
 
@parellikusken Kanske du kan göra ett fint kort där du skriver typ att när de kommer på något de önskar sig/behöver så får de det?

Kan ju vara särskilt bra när de bor litet, att de inte får saker som kanske inte blir använda. Det hade jag uppskattat.
 
Min dotter fick ett jättefint kattgosedjur från Bukowskis. Säljs lite här och där. :) Annars blev vi glada för en fin bok av Elsa Beskow.

Jag tyckte "mitt första år"-boken var rätt onödig. 😬
 
Om du köper en bok kan du ju skriva på insidan att det är från dig, kanske år och datum. Så är det ett minne även om det inte är sagodags än på ett tag.
 
Vj har fått mängder av kläder som vi knappt hunnit använda... har blivit jätteglad för de böcker vi fått och även brios träleksaker har uppskattats!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
717
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 055
Senast: Pratsch
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 426
Senast: Squie
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
427
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp